رنو ۵ جدید را قبل از همه اینجا ببینید

0
1102

رنو ۵ جدید قرار است اواخر فوریه ۲۰۲۴ به صورت برقی رونمایی شود.

به گزارش کالاسودا، مراسم رونمایی از خودرو موسوم به Renault 5 E-Tech در نمایشگاه خودرو ژنو در ۲۶ فوریه برگزار خواهد شد تا یکبار دیگر خاطره‌ها با سوپرمینی فرانسوی زنده شود.

خودروی برقی جدید قرار است به قیمت ۲۵ هزار یورو در بازار به فروش رود.

هفته پیش نسخه طراحی تجاری رنو ۵ جدید، به نمایش درآمد و اکنون طراحی آن به طور کامل فاش شده است.

تصاویر ثبت اختراع منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) مدل کامپکتی را با شکوه قدیمی – مدرن کامل ویکپارچه نشان می‌دهد.

این تصاویر به خودروی مفهومی رونمایی شده در ژانویه ۲۰۲۱ وفادار بوده و ما بی تابی می‌کنیم تا این خودروی برقی جذاب جایگزین Zoe شود.

مهمتر اینکه بخش رنو آلپاین از این مدل به عنوان پایه‌ای برای هاچ بک‌های برقی بعدی تهاجمی خود استفاده خواهد کرد.

همه ابعاد رنو 5 E-Tech در این تصاویر جدید نشان داده شده و چراغ نشانگر شارژ روی کاپوت را که در تیزر دیده بودیم نیز به تصور کشیده است.

یکی از جزئیات دقیقی که می‌توانیم متوجه شویم این است که یک پورت شارژ در گلگیرهای جلوی چپ و راست وجود دارد.

این یک غافلگیری خوب است زیرا این نوع طراحی هزینه تولید را افزایش می‌دهد و ما لزوماً انتظار نداشتیم این ویژگی در یک خودروی برقی مقرون به صرفه تعبیه شود.

حتی طراحی چرخ‌ها نیز تا حد زیادی از نمونه مفهومی ۲۰۲۱ نشات گرفته است، اگرچه آلیاژها کمی کوچکتر به نظر می‌رسند.

در مقایسه با نمونه مفهومی، در احیای رنو ۵ جدید، نوار چراغ عقب در درب عقب از دست رفته تا راه برای یک قطعه تریم مشکی باز شود.

آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و دستگیره‌های سنتی برای درهای جلو به جای آینه‌های شیک‌تری که در ویترین دیدیم و همسطح با پانل درب باقی ماندند، تعبیه شده است.

دستگیره درهای عقب که روی ستون C نصب شده، اکنون بزرگتر شده است. سقف مشکی و لهجه‌های قرمز نشان می‌دهند که ما به دنبال یک نسخه رده بالا از EV کوچک هستیم.

لازم به ذکر است که نسل سوم رنو ۵ فقط برقی خواهد بود اما یک پلت فرم اختصاصی برقی به آن داده نخواهد شد.

هاچ بک جدید، بیش از ۷۰ درصد از سخت افزار مدل کولیو را در خود جای داده تا هزینه‌های تولید خود را در مقایسه با زوئی تا یک سوم کاهش دهد.

نام این پلتفرم جدید AmpR Small (قبلاً CMF-B EV) است که برای خودروهای سگمنت B غیرمعمول بوده و مجهز به تعلیق چند پیوندی در عقب می‌شود که باید به هندلینگ تیزتر معنا پیدا کند.

زوئی یک بسته باتری متشکل از ۱۲ ماژول کوچک دارد، اما رنو ۵ جدید فقط ۴ ماژول بزرگ باتری را در خود جای داده و این تغییر منجر به کاهش وزن ۱۵ کیلویی شده و با یکپارچگی بهتر بسته باتری، منجر به استحگام زیر بدنه خواهد شد و در نتیجه سطح سر و صدا  ارزش و سختی NVH‌ کاهش خواهد یافت.

یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای کاهش وزن نهایی خودرو، اتخاذ یک موتور جدید است که در آن شارژر، مبدل برق و جعبه مدیریت برق کمکی در کنار آهنرباها یکپارچه سازی شده و باعث شده تا ۲۰ کیلوگرم دیگر از وزن نهایی کاهش یابد.

موتور جدید برای رنو۵ نسل سوم بیش از ۱۳۴ اسب بخار قدرت دارد.

البته گفتنی است رنو ۵ با یک باتری ۵۲ کیلووات ساعت برای برد ۲۴۹ مایل معادل ۴۰۰ کیلومتر به فروش خواهد رسید.

اما نوع ارزان‌تری که بعدا می‌آید باتری ۴۰ کیلووات ساعت با بردی کوتاهتر دارد که در مقایسه با باتری‌های نصب شده روی زوئی از چگالی انرژی بالاتری برخوردارند.

از سوی دیگر رنو ۵ جدید تنها ۳.۹۲ متر طول خواهد داشت که کوچکتر هم خواهد بود.

در مورد قیمت باید گفت ۲۵ هزار یورو تعیین شده است که معادل ۲۷ هزار دلار برای بازارهای دیگر خواهد بود و اولین نمایش جهانی از رنو ۵ E-Tech روز ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ در نمایشگاه خودرو ژنو خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها