رونق خودروهای خودران در خیابان‌های پکن

0
1626

77 وسیله نقلیه خودران در سال 2019 بیش از 804 هزار کیلومتر را در پکن طی کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی وسایل خودران کالیفرنیا، مرکز نوآوری هوش حرکتی پکن (BICMI) آمار مسافت‌های طی شده توسط خودروهای خودران آزمایشی را در سال 2019 در جاده‌های محلی منتشر کرد.

52 اتومبیل Baidu در مجموع 754،000 کیلومتر را طی کرده و غول فناوری پیشرو است، این آمار 5 برابر بیشتر از سال 2018 (140،000 کیلومتر) را نشان می‌دهد.

پنج اتومبیل Pony.ai مسافت 111.200 کیلومتر را پشت سر گذاشته‌اند، که با پیشرفت 10.132 کیلومتری از سال 2018 این آمار بهبود یافته است و چهار اتومبیل تویوتا با 11100 کیلومتر در رده سوم قرار گرفته است.

BICMI آمار تعداد شرکتهایی که دچار disengagement  شده‌اند را اعلام نکرده است. منظور از disengagements  زمانی که وسیله نقلیه آزمایشی که در جاده‌های عمومی حرکت می‌کند به دلایلی ایمنی یا به دلیل عدم موفقیت سیستم خود از حالت خودران به حالت دستی تغییر دهند. BICMI اعلام کرده است که 86٪ از این موارد در سال 2019 ناشی از دخالت انسانی است و 14٪ باقیمانده ناشی از نوعی نقص سیستم مکانیکی یا نرم افزاری است.

از اواخر ماه دسامبر، پکن اجازه آزمایش خودروهای خودران در 151 جاده با مسافت 503.68 کیلومتر  را داده است، و مساحت آزمایش حدود 40 کیلومتر مربع در محدوده شهری را نشان می‌دهد. چین پنج سطح T1 تا T5 را برای مجوزهای آزمون رانندگی خودروهای خودران خود تعیین کرده است.

کمیسیون حمل و نقل شهری پکن اول ژوئیه مجوزهای تست خودران سطح T4 را به بایدو اختصاص داد. این شرکت در آن زمان خاطرنشان كرد كه T4 – بالاترین سطح مجوز در چین – این امکان را به خودروهای خودران بایدو می‌دهد كه وسایل نقلیه بدون راننده را در جاده‌های شهری و تونل‌ها، مناطق دارای مدرسه و جاهای دیگر مستقر كند.

بایدو در اواخر سال 2019 اعلام كرد كه 40 مجوز برای آزمایش خودروهای بدون راننده حامل مسافر در جاده‌های پكن دریافت كرده است و یكی از اولین شرکت‌هایی است كه این كار را در پایتخت چین انجام خواهد داد.

در ماه آوریل، علی بابا تأیید کرد که با هدف دستیابی به توانایی خودران سطح 4، تست اتومبیل‌های خود را انجام داده است و به دنبال استخدام 50 مهندس برای آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی خود است. در ماه مه، Tencent مجوز دولت چین را برای شروع آزمایش اتومبیل‌های خودران در شنژن چین، دریافت کرد. هفته گذشته، Pony.ai با ارزش 3 میلیارد دلار، 462 میلیون دلار سرمایه گذاری در این زمینه جمع آوری کرده است.

بایدو و رقبای آن در حال رقابت در یک بازار غنی و آینده دار هستند. براساس گزارش مک کینزی، انتظار می‌رود وسایل نقلیه خودران و خدمات آن در چین تا سال 2030 بیش از 500 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، در حالی که 8 میلیون اتومبیل خودران در جاده‌های عمومی حرکت می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها