رونمایی از عینک مخصوص نابینایان با همکاری Envision و Google Glass

0
866

یک استارت آپ هلندی Envision با Google Glass برای تهیه عینک هوش مصنوعی همکاری می‌کند. این عینک‌های هوشمند به افراد نابینا و کم بینا کمک می‌کنند تا اطراف را ببینند و نسبت به آن هشیار باشند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، این عینک می‌تواند اطلاعاتی از افراد، اشیاء و وسایل حمل و نقل عمومی را استخراج کند و سپس به صورت کلمات به فرد منتقل نماید. این عینک می‌تواند متن  روی کتاب را بخواند، چهره دوستان و نام‌های مربوطه را بخاطر بسپارد، و محیط اطراف مانند علائم قطار و هشدارها را توصیف کند. به طور مثال فرد دارای مشکل بینایی می‌تواند از عینک برای خواندن دستور العمل در کتاب آشپزی استفاده کرده و برای یافتن مواد لازم به فروشگاه مواد غذایی مراجعه کند.

این دستگاه توسط Envision مستقر در لاهه، هلند با همکاری Google Glass ساخته شده است. Envision ادعا می‌کند که در حال حاضر این عینک از سریعترین و دقیق‌ترین نرم افزار تشخیص کاراکتر نوری (OCR) استفاده می‌کند که توانایی خواندن هر متنی را در بیش از 60 زبان در هر نوع سطح، از برچسب مواد غذایی گرفته تا دست نویس دارد.

طبق آژانس بین المللی پیشگیری از نابینایی (IAPB)، از 7.3 میلیارد نفر در سراسر جهان، 253 میلیون نفر از نظر بینایی آسیب دیده‌اند. علاوه بر این، 36 میلیون نفر از آنها نابینا و 217 میلیون نفر نیز کم بینایی متوسط ​​تا شدید دارند.

در حال حاضر، عینک‌های هوشمند را می‌توان در وب سایت رسمی Envision رزرو کرد. دو گزینه برای انتخاب وجود دارد و قیمت آن به ترتیب 1499 یورو و 1699 یورو است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها