رونمایی از هاچبک علمی تخیلی هوآوی و شرکا به نام Avatr 12 با طراحی ایرانی

0
49

هوآوی و شرکا از خودرو هاچبک علمی تخیلی خود به نام Avatr 12 در نمایشگاه IAA Mobility 2023 رونمایی کردند. مدیر طراحی این مجموعه نادر فقیه زاده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، این پروژه ابتدا یک همکاری مشترک میان شرکت چانگان نیو انرژی و Nio بود که با خرید سهام عمده Nio توسط CATL، پروژه به نام کمپانی جدید خورد.

ماه پیش بود که از شاسی بلند  Avatr 11 SUV رونمایی شد و حالا خودرو تمام برقی در نمایشگاه IAA Mobility ‌ مونیخ در دو پیکره بندی رونمایی شد.

مدل بیسیک با موتور تک نصب شده در عقب ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارد در حالی که مدل تقویت شده با ۵۷۸ اسب بخار قدرت، چهار چرخ محرک است.

نکته جالب درباره این خودرو اینکه شیشه عقب ندارد و به جایش سقف شیشه‌ای پانورامای یک تکه دارد که از جلو به عقب کشیده شده و دید راننده محدود شده است.

به همین دلیل راننده پشت خودرو Avatr 12 به دوربین پشت متکی است و چون آینه‌های جانبی نیز ندارد، به طور کلی به سیستم دوربین وابسته است.

خودرو روی پلتفرم CHN، توسعه یافته توسط ۳ کمپانی مذکور ساخته شده است و اگرچه هوآوی سهامدار شرکت نیست اما سهم بزرگی در توسعه آن داشته است،چراکه هوآوی توسعه دهنده خودروهای Avtar با توزیع موتورهای الکتریکی و سیستم اطلاعات سرگرمی هارمونی او اس بوده است.

هوآوی این کار را قبلا با خودروهای Luxeed S7 و AITO M9 کرده است.

اما در مورد فضای داخلی باید گفت تلاش طراح تمیز نگه داشتن کنسول وسط بوده و سعی کرده با نصب جا لیوانی، شارژر بی سیم و … فضای کافی برای نگهداری وسایل تعبیه کند.

جالب‌ترین بخش داخلی صفحه نمایش خودرو است که در مرکز کنسول، کمی بالاتر نصب شده تا صفحه طولانی و ممتد داشبورد را مسدود نکند.

البته قابل تنظیم بوده و دو نمایشگر کوچک در دو طرف داشبورد نقش دوربین جانبی را به جای آینه بازی می‌کنند.

از امروز ۶ سپتامبر تولید انبوه خودرو شروع شده و فعلا بازار چین در اولویت سازندگان است.

از لحاظ فنی خودرو ۵۰۲۰ میلیمتر طول، ۱۹۹۹ میلیمتر عرض و ۱۴۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد وبا باتری ۹۴.۵ کیلووات ساعتی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ دارد.

نادر فقیه زاده مدیر ارشد طراحی این پروژه گفت: «در دنیایی که محصولات صرفاً اشیاء هستند، آواتر یک دوست است – آیینه ای برای آرزوهای شما، ظرفی برای ذات شما و شریکی برای سفر شما.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها