رونمایی فیس بوک از ربات آکروباتیک برای نصب کابل فیبر نوری روی سیم برق

0
6159

تلاش‌های فیس بوک در زمینه‌ی ارتباطات اینترنتی همیشه موفق نبوده؛ اما جدیدترین نوآوری آن واقعاً جالب به نظر می‌رسد. طبق اخبار فیس بوک یک ربات آکروباتیک برای نصب کابل فیبر نوری در خطوط برق ساخته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، فیسبوک از یک ربات برای استقرار ایمن کابل فیبر نوری تخصصی در خطوط ولتاژ متوسط ​​(MV) استفاده می‌کند که می‌تواند با استفاده از زیرساخت‌های الکتریکی، هزینه استقرار فیبر را بطور چشمگیری کاهش دهد. هر ربات قادر به نصب بیش از یک کیلومتر فیبر و عبور از ده‌ها موانع است و در حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

فیس بوک روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که طبق برآورد هزینه کل شامل نیروی کار، استهلاک و مواد، بین 2 تا 3 دلار در هر متر در کشورهای در حال توسعه است.

این سیستم توسط Facebook در Facebook Connectivity ساخته شده و نوآوری‌های جدیدی را در زمینه‌ی رباتیک و طراحی کابل فیبر نوری عرضه می‌کند. این ربات به هدف کلی Facebook Connectivity در افزایش دسترسی به اینترنت کمک می‌کند.

فیس بوک NetEquity Networks را به عنوان اولین شریک خود در این فناوری نوآورانه جدید معرفی کرده است.

فیس بوک اینترنت واقعی را به مردم عرضه نمی‌کند؛ اما درعوض، فن آوری پشت ربات و کابل‌ها را به شرکت‌های دیگر صادر کرده و به آن‌ها امکان ارائه خدمات یا همکاری با ISP ها را می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها