رونمایی متا از موتور تبدیل متن به عکس برای متاورس

0
96

متا{فیس بوک سابق} از موتور تبدیل متن به عکس Make-A-Scene، برای دنیای متاورس رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، متا تایید کرد موتور تولید تصویر با استفاده از هوش مصنوعی را توسعه داده و امیدوار است به ساخت جهان‌های فراگیر در متاورس و توسعه هنر دیجیتالی سطح بالا کمک کند.

به عنوان مثال کار زیادی با هوش مصنوعی روی عبارت «یک اسب در بیمارستان است» صورت می‌گیرد.

ابتدا شبکه عصبی کلمات یک جمله را تجزیه کرده و درک متنی از رابطه آنها با یکدیگر ایجاد می‌کند.

به محض اینکه متوجه شد کاربر چه چیزی می‌گوید، هوش مصنوعی وارد عمل شده و با استفاده از مجموعه‌ای از GANها{شبکه مولد درگیر} تصویر جدید تولیدی را ترکیب می‌کند.

در این میان به لطف آموزش مدل‌های مختلف یادگیری ماشین ML، روی مجموعه‌های تصویری سطح بالا، توضیحات متنی به خوبی انجام شده و هوش مصنوعی قادر است تصاویر واقعی را از موارد مهمل ایجاد کند.

تبدیل متن به عکس با استفاده از فرایند الگوریتمی، موضوع داغی است که Craiyon متعلق به کمپانیOpenAI  و Imagen AI متعلق به Google به خوبی روی آن سوار شده‌ و هنرهای عجیب و غریبی را با ترکیب تخیل انسان و رایانه ساخته و پرداخته‌اند.

به عنوان نمونه موتور Imagen گوگل، از مدل موسوم به Diffusion استفاده کرده و یاد می‌گیرد الگوی نقاط تصادفی را به تصویر تبدیل کند.

این تصاویر ابتدا با وضوح پایین تولید شده و سپس وضوح ان افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر با استفاده از Parti AI گوگل، ابتدا مجموعه‌ای از تصاویر را به دنباله‌ای از ورودی‌های کد، شبیه قطعات پازل تبدیل می‌کند.

سپس یک دستور متن داده شده به ورودی‌های کد، ترجمه شده و تصویر جدید خلق می‌شود.

زاکربرگ در وبلاگ اخیر خود نوشت برای درک پتانسیل هوش مصنوعی برای بیان خلاقانه، کاربران باید بتوانند روی محتوای تولید شده، کنترل داشته باشند.

آنچه متا به آن Make-A-Scene می‌گوید، ترکیب طرح ایجاد شده توسط کاربر با تصویر مبتنی بر متن است که در نهایت تصویری 2048 در 2048 پیکسل خروجی می‌دهد.

بدین ترتیب کاربر ضمن توصیف تصویر، تصویر کلی را نیز دیکته می‌کند و به همین خاطر است که زاکربرگ تاکید دارد که این نشان می‌دهد چگونه افراد می‌توانند هم از متن و هم از نقاشی‌های ساده برای انتقال دید خود با استفاده از انواع عناصر، فرم‌ها، ترتیبات، عمق، ترکیب بندی و ساختار استفاده کنند.

البته برای توسعه این فناوری، متا نسخه آزمایشی Make-A-Scene را با هنرمندان برجسته به اشتراک گذاشته تا بازخوردها را بررسی کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها