رونمایی کوآلکوم از Snapdragon 888

0
26006

کوآلکوم جدیدترین چیپست خود به نام Snapdragon 888 را رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا و کوالکوم، در مراسم سالانه رونمایی تراشه ساز آمریکایی در هاوایی، چیپست جدید اسنپ دراگون 888 با نامی جدید، معماری جدید و مودم جدید معرفی شد.

البته پرچمدار 2021 کوالکوم پشت درهای بسته به سازندگان بزرگ مانند ایسوس، بلک شارک، لنوو، ال جی، میزو، موتورولا، نوبیا، ریلمی، وان پلاس، اوپو، شارپ، سونی، ویوو، شیائومی و ZTE نمایش داده شده و محصولات جدیدشان با این چیپست راهی بازار خواهد شد.

جی پی یو و گرافیک بکار رفته در این چیپست از نوع آدرنو روی 144فلاپس هدف گذاری شده و از درایورهای قابل آپدیت پشتیبانی می‌کند.

به گفته کمپانی این بزرگترین آپدیت کوآلکوم روی گرافیک آدرنو بوده که صورت گرفته است.

فناوری موسوم به Spectra ISP کوآلکوم در این چیپست 35 درصد سریعتر شده است، به این معنی که داده‌های تصویری را با 2.7 گیگاپیکسل می‌بلعد{یعنی 120 عکس با وضوح 12 مگاپیکسل}

این قابلیت برای عکاسی محاسباتی و سخت افزار پیشرفته یادگیری ماشین کاربرد دارد.

از سوی دیگر کوآلکوم پردازنده Hexagon را کاملا مهندسی مجدد کرده و 26 ترافلاپس قدرت پردازشی دارد.

برای مقایسه می‌توان از قدرت پردازشی 15 ترافلاپس {عملیات ممیز شناور در ثانیه،مقیاسی برای سنجش کارایی پردازشگر} در اسنپ دراگون 865 و 11 ترافلاپس در چیپست M1 اپل یاد کرد.

چیپست اسنپ دراگون 888 همچنین مجهز به مودم نسل سوم Snapdragon X60 5G شده که از همه باندهای زیر 6 و mmWave 5G و تقریبا همه باندهای مهم در جهان، چند سیم کارته جهانی و به اشتراک گذاری پویا در سیستم مخابراتی پشتیبانی می‌کند.

برای اتصال محلی بی سیم تراشه جدید نصب شده تا از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی کند.

گفتنی است «لی جون» مدیر اجرایی شیائومی اعلام کرد مفتخر است گوشی Mi11 اولین گوشی مجهز به اسنپ دراگون 888 خواهد بود.{و البته تنهاترین نخواهد بود}

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها