رونمایی IEEE از ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر نور با سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانی

0
27

موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) یک استاندارد برای ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر نور ساخته‌اند که نوید اتصالات شبکه تا چند گیگابیت با نور مادون قرمز را می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  theverge، خیلی وقت است که می‌دانیم لامپ‌های چشمک زن قادر هستند مقداری دادهٔ بی سیم را منتقل کنند، اما این تنها به دستورات مادون قرمز به تلویزیون شما محدود نمی‌شود.

حالا IEEE که در بخش وای فای فعالیت دارد، به طور رسمی «Li-Fi» را به وجود آورده است؛ با سرعتی بین 10 مگابیت در ثانیه و 9.6 گیگابیت در ثانیه با استفاده از نور مادون قرمز نامرئی.

از ژوئن 2023، استاندارد بی‌سیم IEEE 802.11 نشان داد  که Li-Fi نیازی به رقابت با Wi-Fi ندارد. این می‌تواند نوع دیگری از نقطه دسترسی باشد که همان شبکه‌ها و یا همان اینترنت را به دستگاه شما منتقل می‌کند.

Li-Fi از نور مرئی، مادون قرمز یا فرابنفش به جای فرکانس‌های رادیویی برای انتقال داده با سرعت بالا استفاده می‌کند.

در واقع،  از Wi-Fi و Li-Fi به طور همزمان برای غلبه بر معایب یکدیگر استفاده می‌شوند، و به‌طور هوشمند برخی از رایانه‌های اداری را به سمت Li-Fi هدایت می‌کنند تا کل شبکه را بهبود ببخشند.

البته محصولات Li-Fi جدید نیستند: شرکت‌ها چندین سال سعی می‌کنند آن‌ها را بفروشند.

این شرکت‌ها معتقدند که نور می‌تواند یک اتصال سریع، خصوصی، مستقیم و بدون تداخل رادیویی به وجود بیاورد.

دلیل اینکه این موضوع الان بیشتر به گوش می‌رسد این نیست که IEEE معامله بزرگی در مورد آن آنجام داده است. این به این دلیل است که شرکت، مردی را که “Li-Fi” را ابداع کرده ، یعنی دکتر هارالد هاس را استخدام کرده و می‌خواهد از این فرصت برای فروش جدیدترین محصول خود استفاده کند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، گروه کاری IEEE یک سند 59 صفحه‌ای  از 802 استاندارد ارتباط نوری دارد که می‌توانید مطالعه کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها