زلزله فیس بوک در استرالیا و بی خبر شدن کاربران

0
317

صبح پنجشنبه کاربران استرالیایی فیس بوک نه تنها بی خبر شدند، بلکه دسترسی به اطلاعات آب و هوا، سرویس‌های دولتی و خود فیس بوک را نیز از دست دادند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، به دنبال الزام کمپانی‌های آی تی مانند فیس بوک و گوگل برای پرداخت به رسانه‌های محلی در ازای استفاده از لینک‌های خبری توسط دولت، فیس بوک تصمیم به قطع سرویس و خدمات خود در حوزه خبر گزفته و بنابر این کاربران استرالیایی توسط فیس بوک مبنی با قطع دسترسی به لینکهای خبری مواجه شدند.

این قطعی ظاهرا تنها مربوط به لینک خبری نبوده، بلکه پیاده سازی کدهای عدم دسترسی منجر به قطع اخبار، اطلاعات هواشناسی، سرویس‌های دولتی تحت وب و حتی خود فیس بوک برای کاربران استرالیایی شده است.

طبق قانون مصوب در استرالیا کمپانی‌هایی مانند فیس بوک و گوگل مجبور هستند برای محتوایی که روی پلتفرمشان ظاهر می‌شود، به کمپانی‌های رسانه‌ای پول پرداخت کنند.

در ابتدا گوگل تهدید به خارج شدن از استرالیا کرد اما در نهایت با چند شرکت معتبر رسانه‌ای وارد معامله شد و در ازای پرداخت مبلغی، موضوع را حل و فصل کرد.

اما فیس بوک تصمیم به نبرد در استرالیا گرفته و آنچه امروز رخ داده، عملی شدن تهدید کمپانی است که به ضرر کاربران تمام شده است.

حتی مجلات ادبی نیز از این نبرد مصون نمانده و کاربران محلی بدون دیتا شده‌اند.

از دست دادن بستر توزیع حیاتی دیتا در بخش اطلاعات اضطراری به خصوص در بخش آب و هوا، در حالی که استرالیا با انواع بلایای طبیعی روبرو است و اینکه فیس بوک منبع قابل اعتمادی در این زمینه بوده، اصلا قابل توجیه نبوده و موجب اعتراض کاربران استرالیایی شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها