ساخت خودرو برقی مشترک و مقرون به صرفه توسط تویوتا و سوزوکی

0
74

تویوتا و سوزوکی قرار است با مشارکت یکدیگر خودرو برقی مقرون به صرفه بسازند.

به گزارش کالاسودا، پایگاه خبری بست کار ژاپن در گزارش نوشته است تویوتا در حال توسعه یک خودرو برقی کوچک با سوزوکی است.

در این گزارش منبعی ذکر نشده است اما اشاره می‌کند که تویوتا و سوزوکی سخت در حال کار روی توسعه این خودروی برقی کوچک با هدف عرضه آن در سال ۲۰۲۵ هستند.

سایت بست کار تخمین می‌زند که این خودروی برقی کوچک اندازه‌ای مشابه با تویوتا آیگو ایکس ۳۶۸ سانتی متری خواهد داشت که در حال حاضر در اروپا به فروش می‌رسد.

هم زمان خبر رسیده است که تویوتا در اداره ثبت اختراعات آمریکا محصولی به نام FT-3e را به ثبت رسانده است که باید نمونه مفهومی از یک خودروی کوچک برقی باشد.

تویوتا برنامه‌های بزرگی برای خط تولید خودروهای برقی آینده گرا داشته و در چند ماه اخیر چندین اطلاعیه در این خصوص منتشر کرده است.

خودروساز ژاپنی اوایل امسال اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۱۰ خودروی برقی را راهی بازار خواهد کرد تا میزان تولید محصولات BEV را به ۱.۵ میلیون دستگاه برساند.

این شرکت در دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۱۲ خودروی تویوتا و لکسوس برقی را پیش نمایش کرد اما باید دید چه تعداد از این نمونه مفهومی‌ها به واقعیت تبدیل شده و راهی بازار می‌شوند.

اگر به خاطر داشته باشید تویوتا ۱۵ نمونه مفهومی برقی را اواخر ۲۰۲۱ پیش نمایش کرد که یکی از آنها با برچسب bZ کراس اوور برقی کوچک بود که شابهت زیادی به آیگو ایکس داشته و این احتمال وجود دارد که خودروی مشترک تویوتا و سوزوکی شبیه به آن باشد که برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

تویوتا با سوزوکی روی خودروهای برقی جمع و جور از یک طرف و همچنین توسعه پلتفرم مخصوص مینی ون‌های برقی با هم مشارکت دارند و به همین خاطر توسعه خودروهای برقی مشترک در دستور کار هر دو کمپانی قرار گرفته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها