ساخت شناسنامه عمومی برای کاربران توسط موتور جستجوی گوگل

0
746

گوگل برای کنترل بیشتر کاربران در جست‌وجوی گوگل، کارت پروفایل عمومی یا شناسنامه عمومی برای کاربران می‌سازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، به نظر می‌رسد گوگل با این کار قصد دارد به کاربران امکان کنترل بهتر اطلاعاتشان در وب سایت‌ها و موتور جست‌و‌جو را بدهد.

طبق نوشته سایت «پلیس آندروید»،غول موتورهای جستجو در حال آزمایش بر روی کارت‌های “پروفایل عمومی” قابل تنظیم برای کاربران است. این کارت‌ها حاوی اطلاعاتی است که کاربران می‌خواهند در مورد خودشان به اشتراک بگذارند.

با این حال، توجه داشته باشید که این کارتها به هیچ وجه بر روی نتایج جستجویی که در مورد شخص یا موضوع خاصی ظاهر می‌شوند؛ تأثیر نمی‌گذارد. مطابق گزارش پلیس اندروید، این نتایج جستجو بدون هیچ تغییری در زیر این کارت‌ها نشان داده خواهند شد.

در این گزارش همچنین سه لینک از صفحات پشتیبانی گوکل به اشتراک گذاشته شده است. با کلیک بر روی لینک‌ها می‌توانید به این صفحات دسترسی داشته باشید.

البته این ویژگی تنها در دسترس برخی از کاربران از جمله برخی کاربران هندی است که زبان موتور جست و جوی خود را به زبان انگلیسی تنظیم کرده‌اند. این ویژگی هنوز در نسخه‌ی دسکتاپ در دسترس نیست. صفحه‌ای که این کارت‌ها را ارائه کرده اعلام کرده است: ” با روی کار آمدن این کارت‌های اطلاعات عمومی، اکنون وقتی افرادی را موتور جست و جوی گوگل سرچ می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنید.”

صفحه پشتیبانی گوگل همچنین به صورت واضح و روشن اعلام کرده که هیچ ضمانتی برای نمایش کارت شما در جستجوی گوگل وجود ندارد. صفحه پشتیبانی می‌گوید: “هرچه اطلاعات بیشتری را در کارت خود ارائه دهید، به احتمال بیشتری در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.”

چگونه می‌توان این کارت را ایجاد کرد؟

طبق اطلاعات در صفحه پشتیبانی گوگل شما می‌توانید با پر کردن یک کارت پروفایل عمومی، یک کارت حاوی اطلاعات و قابل مشاهده در جست و جوی گوگل ایجاد کنید. شما باید این کارت نمایه را با اطلاعات مربوطه خود پر کرده و ارسال نمایید. سپس افراد می‌توانند نام شما را جستجو کرده و نمایه‌تان را در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند. کاربران همچنین در هر زمان امکان ویرایش و تغییر اطلاعات در کارت نمایه خود را دارند.

همچنین این احتمال وجود دارد که شخص و نامی که سعی دارید آن را در گوگل جست‌و‌جو کنید دارای چندین کارت باشد یا ممکن است چندین نام با یک کارت وجود داشته باشند.

همانطور که در صفحه پشتیبانی گوگل آمده است، “اگر چندین کارت پیدا کنید، اطلاعات موجود در کارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا افرادی را که جستجو می‌کنید، را تشخیص دهید.” کاربران می‌توانند با استفاده از اطلاعاتی مانند مکان، شخصی را با نام یا اطلاعات مربوطه پیدا کنند.

برای جلوگیری از سوءاستفاده از این ویژگی، گوگل همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا مشکلات مربوط با کارت را گزارش دهند. کاربران همچنین می‌توانند محتوای سوءاستفاده را نیز گزارش دهند.

همانطور که گفته شد، این ویژگی هنوز وجود ندارد و تاکنون هیچ جدول زمانی برای آن ارائه نشده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها