ساخت نرم افزار مخصوص خودرو توسط رنو و گوگل

0
140

رنو و گوگل اعلام کردند بر روی پروژه مشترک جدید نرم افزاری بر اساس همزاد دیجیتالی {نسخه مجازی از خودرو} کار خواهند کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، بر این اساس قرار است وسایل نقلیه رنو مبتنی بر نرم افزار و سیستم عامل Android Automotine گوگل کار کنند و داده‌های خودرو طبق این طرح روی سرورهای ابری گوگل ذخیره  خواهند شد.

گوگل و رنو قرار است از هوش مصنوعی برای ادغام آسان ویژگی‌ها و خدمات جدید خودرویی بهره ببرند.

در واقع با هوش مصنوعی و سیستم شبیه سازی مجازی مبتنی بر همزاد دیجیتالی گوگل، تشخیص بی درنگ توسط نرم افزار انجام خواهد شد و خروجی آن به راننده خواهد گفت که چه مشکلی به وجود آمده و یا اینکه راننده چگونه می‌تواند آن را بر طرف کند.

با هوش مصنوعی گوگل روی خودروهای آینده رنو می‌توان شخصی سازی کرده و رفتار راننده، مقاصد پربازدید و پر تردد و مکان‌های شارژ برقی را دریافت کرد.

قرار است خودروهای رنو به صورت بومی از سرویس و خدمات نرم افزاری گوگل بهره مند شده و دستیار داخلی، نقشه و فروشگاه گوگل پلی به صورت دیفالت روی ماشین‌ها نصب شود.

دو شرکت گوگل و رنو ۴ سال پیش قرارداد همکاری امضا کرده و امروز درباره گسترش این همکاری برای توسعه پلتفرم نرم افزاری پیشرفته برای وسایل نقلیه آینده، قرارداد امضا کردند.

اگرچه رنو، گوگل را برای خدمات ابری انتخاب کرده، اما سایر خودروسازان با آمازون قرارداد دارند.

از سوی دیگر رنو یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است که برندهایی مانند Alpine، Dacia و Mobilize را نیز در اختیار دارد و رنو با میتسوبیشی و نیسان نیز اتحاد استراتژیک دارد.

همچنین گوگل، تنها شریک نزدیک خودروسازان نیست و بسیاری از شرکت‌های فناوری توجه بیشتری به این بازار دارند.

به عنوان مثال، هواوی همین کار را برای خودروسازان چینی انجام می‌دهد.

از طرفی شرکت آلفابت سالهاست در تلاش برای ورود به این بازار بوده و بارها شکست خورده است.

اکنون به نظر می‌رسد که گوگل قلب بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله فورد، جنرال موتورز، ولوو، هوندا و بی‌ام‌و را به دست آورده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها