ساخت چیپست Snapdragon 875G توسط سامسونگ

0
817

طبق گزارش‌های جدید چیپست کوالکوم اسنپدارگون 875 جی (Qualcomm Snapdragon 875G) توسط سامسونگ ساخته خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، کوالکوم كه اخیراً نسخه جدیدی از اسنپدراگون 865 را معرفی کرده؛ قصد دارد اسنپ دراگون 875G را بسازد که طبق گزارش جدید (از MyFixGuide) در سه ماهه اول سال 2021 عرضه می‌شود.

پرچمدار بعدی کوالکوم مبتنی بر فرآیند 5 نانومتری به جای TSMC ، کمپانی سامسونگ آن را محقق می‌سازد. براساس این گزارش، Snapdragon 875G با استفاده از فرآیند 5 نانومتری EUV و توسط غول کره جنوبی ساخته خواهد شد.

طبق پیش بینی‌ها چیپست مذکور در مقایسه با تراشه‌هایی که با استفاده از فرایند 7 نانومتری EUV ساخته می‌شوند؛ تقریباً 25 درصد کوچکتر بوده و بهره وری آن حدود 20 درصد بهتر خواهد شد.

از همان فن آوری برای تولید چیپست میان رده Snapdragon 735G استفاده می‌شود و احتمالاً در سه ماهه اول سال آینده وارد بازار خواهد شد و طبق انتظار Qualcomm Snapdragon 435G نیز در همان زمان معرفی خواهد شد.

در کنار آن چیپست 7 نانومتری MediaTek با نام Dimensity 600 نیز در سه ماهه سوم سال راه اندازی می‌شود. قبل از پایان سال، احتمالاً چیپست 6 نانومتری Dimension 400 نیز عرضه خواهد شد. در نهایت چیپست پرچم دار 5 نانومتری با مودم 5G مدیاتک در Q2 سال آینده رونمایی می‌شود.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها