ساندار پیچای از زنی الهام گرفت که امتحان فیزیکش را صفر شد!

0
332

جای بسی تاسف است که سیستم آموزشی نه تنها در هند، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا روی کسب نمره خوب تاکید دارد. البته این موضوع همیشه روی موفقیت افراد تاثیر نداشته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، توئیتی از جانب یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه کالیفرنیا، موجب واکنش ساندار پیچای شد و او را به یکی از خبرساز‌ترین چهره های هفته جاری تبدیل کرد.

ماجرای دانشجوی اختر فیزیک چه بود؟

سارافینا نانس، دانشجوی اختر فیزیک، دو روز پیش توئیتی را در مورد کسب نمره صفر در امتحان فیزیک کوانتوم خود نوشت. او نوشته بود چهار سال پیش من نمره صفر در امتحان فیزیک کوانتوم گرفتم.

استادم را در حالی ملاقات کردم که دوست داشتم حرفه و رشته ام را در فیزیک کنار بگذارم. اما اکنون در این زمینه به مدارج بالای علمی رسیده ام و دو مقاله نیز منتشر کرده ام. تحصیل در علوم فنی و مهندسی برای بیشتر دانشجویان سخت است و تنها نمره را نمی توان ملاک خوبی برای سنجش عملکرد قرار داد”.

این توئیت توجه ساندار پیچای را نیز جلب کرد و برای این دانشجو کامنتی مبنی بر الهام بخش بودن داستانش گذاشت.

سال گذشته ساندار پیچای در مورد اهمیت آموزش و تحصیل با شبکه خبری NBC گفتگویی انجام داده بود و گفته بود:” ما مطمئن هستیم که نسل بعدی شغل ها، شغل های کاملی هستند. به جای فکر کردن در مورد آموزش، در قدم اول ما نیاز داریم که امر آموزش را به صورت اقدامی ساده، طبیعی و مستدام در زندگی جاری کنیم. با دوره های سبک و قابل انعطاف، کسب مهارت ها و برنامه های موجود می توان این امر را برای هر فردی میسر کرد”.

وی افزود: ” در گذشته افراد تحصیل می‌کردند و سپس مهارت‌ها را یاد می‌گرفتند و این روش برای تمام زندگی آنها کافی بود. اما اکنون با رشد تکنولوژی و ظهور شغل‌های جدیدی که دائما تغییر می‌کنند؛ نیاز به تمرکز بر آموزش مداوم و سبک، ضروری به نظر می‌رسد”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها