سریع‌ترین رم 16 گیگی LPDDR5 روی گوشی سامسونگ Galaxy S21

0
702

گوشی سامسونگ (Galaxy S21 (S30 احتمالاً با سریعترین و بزرگترین رم 16 گیگابایتی LPDDR از نوع DRAM در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ اعلام کرده قصد دارد؛ با استفاده از نسل سوم فناوری EUV کلاس 1 نانومتری (1z) ، رم 16 گیگابایت LPDDR5 DRAM را در نیمه‌ی دوم سال تولید کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، این شرکت اعلام کرد که خط تولید جدید خود را در کارخانه‌ی Pyeongtaek در کره راه اندازی کرده تا بتواند حجم تولید اولین DRAM موبایل 16 گیگابایتی LPDDR5 مبتنی بر 1Z را آغاز کند.

به گفته معاون اجرایی شرکت در این بخش، Jung-bae Lee، رم DRAM LPDDR5 16 گیگابایتی؛ درهای جدیدی را برای صنعت باز می‌کند. طبق گفته سامسونگ، رم جدید بالاترین سرعت و بیشترین ظرفیت ارائه شده توسط DRAM موبایل را ارائه می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید LPDDR5 می‌تواند با سرعت 6400 مگابیت در ثانیه داده را منقل کند و این باعث می‌شود 16 درصد سریعتر از حافظه 12 گیگابایتی LPDDR5 که در پرچمداران مانند گلکسی نوت 20 است؛ باشد. به طور خاص، رم 16 گیگابایتی می‌تواند 51.2 گیگابایت داده را تنها در یک ثانیه منتقل کند. این معادل انتقال 10 محتوای Full HD در اندازه 5 گیگابایت است.

تجاری سازی فرآیند 1z به این معنی است که بسته LPDDR5 سی درصد باریک‌تر از نسخه قبلی است، به این معنی که فضای کمتری در گوشی‌های هوشمند اشغال خواهد کرد. در واقع LPDDR5 می‌تواند یک رم 16 گیگابایتی را تنها با هشت تراشه درست کند، در حالی که مدل قبلی براساس فرایند 1y بود و برای همین ظرفیت به 12 تراشه نیاز داشت.

مسلم است که گلکسی (S21 (S30 و سایر گوشی‌های سطح بالای این شرکت از رم 16 گیگابایت LPDDR5 بهره می‌برند، اما سامسونگ اعلام کرده که این فناوری تنها به گوشی‌های خود محدود نخواهد بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها