سری هوآوی Mate 40 آخرین پرچمدار هوآوی با چیپست Kirin

0
1416

حالا که دومین سری از گوشی‌های هوشمند پرچم دار سامسونگ Galaxy Note 20 رسماً رونمایی شده؛ هواوی نیز در تلاش است تا پرچمدار جدید خود را در قالب سری Huawei Mate 40 رونمایی کند. رئیس گروه تجاری Huawei Business Consumer، فاش کرد که هواوی Mate 40 از چیپست HiSilicon Kirin بهره خواهد بود. حال تقریباً می‌توان با قطعیت اعلام کرد که Mate 40 با پردازنده‌ی Kirin 9000 عرضه می‌شود. طبق پیش بینی ها  هواوی Mate 40 ممکن است آخرین گوشی هوشمندی باشد که از پردازنده Kirin اسنفاده می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، طبق گفته‌ها،  TSMC دیگر قادر نخواهد بود چیپست های Kirin را پس از 15 سپتامبر 2020 تولید کند.

هواوی در تلاش است تا یک راه حل مناسب برای جایگزینی TSMC پیدا کند. این پیگیری منجر به همکاری با SMIC چینی شد که ساخت تراشه Kirin 710A HiSilicon را به همراه داشت. متأسفانه، SMIC توانایی تولید تراشه‌های 7 یا 5 نانومتری را ندارد. پس از 15 سپتامبر، هواوی برای رقابت در بازار تلفن‌های هوشمند، باید به دنبال راه حل داخلی و مناسب باشد.

همانطور که گفته شد، طراحی چیپست های Kirin نسل بعدی برای هواوی میت 40 آماده است. در حال حاضر، این شرکت در حال آزمایش چیپست های مدیاتک Dimension در چند گوشی است.

با وجود تمام مشکلات اخیر، این شرکت پا برجاست. ما کنجکاو هستیم ببینیم که چگونه این امر در آینده تغییر خواهد کرد؛ زیرا ممکن است پرچمداران Huawei در سال 2021 قادر به رقابت با سایر تلفن‌های چینی نباشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها