سفر پزشکان به داخل بدن با متاورس و پهپاد

0
225

فناوری جدید به پزشکان اجازه می‌دهد تا به داخل بدن شما سفر و بیماری‌های احتمالی را کشف کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، «توری اسمیت» مدیر اجرایی Endiatx اولین انسان در زمین است که پهپاد رباتیک ساخت شرکتش را به داخل شکم خود به پرواز در آورده است.

وی نمونه اولیه از ربات PillBot، شبیه زیردریایی و به اندازه قرص مولتی ویتامین را بلعید تا از ویدئوی ضبط شده آن برای غربالگری زخم معده، سرطان و غیره استفاده شود.

در حال حاضر آزمایش روی اجساد در کلینیک مایو ادامه داشته و اگر همه چیز خوب پیش رود، ربات PillBot تا 2024 قادر به تشخیص بیماری داخل بدن افراد خواهد بود.

این می‌تواند برای افرادی که معده درد داشته و با آندوسکوپی مشکل دارند، مزیت باشد تا ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، برای پزشکان راهی سریع برای تشخیص فراهم کند.

در حال حاضر پزشکان با کنترلری هم اندازه کنترلر کنسول ایکس باکس، پهپاد را داخل شکم به حرکت درآوردند و در فاز بعدی قرار است از طریق اپلیکیشن و لمس صفحه نمایش موبایل کنترل انجام شود.

چشم اندازه سازنده ساخت پهپاد یک بار مصرف است که با پست به در خانه ارسال شده و پزشک از راه دور و با موبایل خود محتویات دوربین داخل معده شما را چک کرده و پس از تشخیص نسخه می‌پیچد.

کمپانی Endiatx معتقد است قرص‌های رباتیک را می‌توان به قیمت 25 دلار تولید کرد و در هزینه‌های آندوسکوپی صرفه جویی کرد.

هدف بعدی ساخت پهپادی است که بتواند از درون بدن نمونه برداری هم کند.

در درازمدت برنامه Endiatx ساخت پهپادهایی به اندازه دانه برنج است که توسط پزشک و تله مدیسین و از راه دور مدیریت شود.

از سوی دیگر این هفته آمازون از خرید 4 میلیارد دلاری خود پرده برداشت.

آمازون ارائه دهنده خدمات بهداشتی One Medical را خریده و اعلام کرد قصد دارد تجربه مراقبت‌های بهداشتی را دوباره از پایه بسازد.

نیل لیندزی معاون خدمات سلامت آمازون در این باره اعلام کرد رزرو یک قرار پزشکی با دکتر، انتظار هفته‌ها یا حتی ماه‌ها برای دیده شدن، مرخصی گرفتن از کار، رانندگی به کلینیک، یافتن جای پارک، انتظار در اتاق انتظار و سپس اتاق معاینه برای مواردی که معمولاً چند دقیقه با پزشک طول می‌کشد و سپس یک سفر دیگر به داروخانه؛ ما فرصت‌های زیاد از دست رفته‌ای را می‌بینیم که با One Medical می‌توان ضمن صرفه جویی در هزینه، کیفیت تجربه را بهبود بخشیم و هم، زمان ارزشمندی را در روزهای زندگی به مردم برگردانیم.

در اینجا نقش متاورس پررنگ شده و می‌توان از این حوزه کاربردی نوظهور برای پزشکی از راه دور بهره برد.

در آینده نزدیک،  پزشکان از طریق متاورس و ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به مطب و بیمارستان مراجعه کرده تا تشخیص ر انجام داده و نسخه بپیچند.

اینکه پزشکان و متخصصان چنین تجربیاتی را پذیرا شوند بحث دیگری است اما فناوری پزشکی به این سمت می‌رود و انجام عمل جراحی از راه دور با 5G و سپس 6G در سال‌های آتی، خواه ناخواه پزشکان را وارد دنیای جدیدی از ترکیب متاورس و تله مدیسین خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها