سهم چهار درصدی هوم پاد از بازار اسپیکرهای هوشمند

0
525

کالاسودا – هوم پاد اپل تنها سهم چهار درصدی از بازار اسپیکرهای هوشمند را از آن خود کرده است.

اسپیکرهای هوشمند خانگی در حال حاضر روز به روز محبوبیت بیشتری در بازار به دست می اورند. این دستگاه ها علاوه بر اینکه یک سیستم عالی برای مشتریان ارائه می کنند، بلکه  به سرعت نیز تبدیل به یکی از دستگاه های اصلی خانه ها در میان خانواده ها تبدیل شده اند. به طوری که افراد وابسته به دستیارهای هوشمند برای کمک در امور خانگی خود، یادآوری ها، پیش آب و هوا و حتی نتایج جام جهانی می‌توانند به این دستیار رجوع کنند.

با این حال سایت Canalys اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد بازار استفاده از اسپیکرهای هوشمند رو به رشد عرضه کرده است که نشان می‌دهد هوم پاد اپل که انتظار می رفت به یک رقیب جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو تبدیل شود، تنها ۴ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را از آن خود کرده است.

این شرکت تحقیقاتی بیان کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ میلیون نسخه از این دستیارهای هوشمند فروخته خواهد شد. این نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه حدود ۱۵۰ درصدی فروش نسبت به سال گذشته است  که سهم آمازون و گوگل در این میان بیشتر از اپل بوده است. دستگاه های آمازون اکو توانسته اند، سهم ۵۰ درصدی بازار را حفظ کنند و گوگل نیز انتظار دارد که تا پایان سال ۲۰۱۸، حدود ۳۰ درصد از بازار بلندگوهای هوشمند را از ان خود کند.

با این حال، اپل و هوم پاد که به نظر می‌رسید سهم خوبی در این بازار دارند، تنها چهار درصد از بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند را در سال ۲۰۱۸ از ان خود کرده اند. سایت کانالیس نسبت به رشد فروش این برند تا پایان امیدوار نیست. انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۲ تنها ۱۰ درصد از سهم بازار نصیب اپل شود. درست است که این رقم بهتر از رقم کنونی است، اما هنوز هم جا برای جولان دادن دیگر رقبا در این فضا باز است.

گوگل و آمازون، سابقه طولانی در عرضه اسپیکرهای هوشمند دارند و اسپیکرهایی با قیمت های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهند. اپل به شدت بر کیفیت صوتی اسپیکرهای هوشمند متمرکز شده تا به این ترتیب پرداخت قیمت ذکر شده برای این کیفیت صوتی بالا، برای همه کاربران و مشتریان هوم پاد مقرون به صرفه باشد. هوم پاد اپل هنوز به عنوان یک محصول جدید تلقی می شود و اپل به تازگی وارد این عرصه شده است. بنابراین تغییرات و اصلاحات محصولات آتی می تواند به شدت بر موقعیت اپل و رقابت آن با آمازون و گوگل تاثیر بگذارد. ظاهراً اپل قصد دارد مدل ارزان قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری هوم پاد را نیز وارد بازار کند .

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید