سه اصل مدیریتی ساتیا نادلا که باعث 1 تریلیون دلاری شدن مایکروسافت شد

0
1222

در این مقاله با 3 اصل مدیریتی آشنا می‌شوید که به ساتیا نادلا/ Satya Nadella مدیرعامل فعلی مایکروسافت کمک کرده تا مایکروسافت را به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا با رهبری خود توانسته این شرکت را به اوج برساند.

نادلا در سال 2014 به عنوان مدیر عامل مایکروسافت منصوب شد؛ زمانی که ارزش شرکت نسبت به غول های فناوری گوگل و اپل بسیار پایین بود. با این حال، نادلا با تصمیمات مهم از جمله سرمایه گذاری بر روی سرویس‌های مایکروسافت کلود، شركت مایکروسافت را به یك شركت تریلیون دلاری تبدیل كرده است.

در حقیقت، مایکروسافت پس از اپل به دومین شرکت آمریکایی تبدیل شده که ارزشی معادل یک تریلیون دلار دارد. هنگامی که نادلا مدیرعاملی این کمپانی را برعهده گرفت ارزش مایکروسافت نزدیک به 300 میلیارد دلار بود.

سبک رهبری نادلا غالباً مورد تحسین قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل او تصمیم گرفته تا اصول مهم رهبری خود را به اشتراک بگذارد. وی در کتاب خود با عنوان Hit Refresh و همچنین چند مصاحبه در مورد اصول مهم رهبری خود نکاتی را ارائه کرده است.

شفافیت در گفتار و عمل

شفافیت اولین اصولی است که نادلا معتقد است که رهبران و مدیران باید به آن پایبند باشند. نادلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده: “در یک وضعیت مبهم، جایی که اطلاعات کاملی وجود ندارد؛ نقش رهبری پررنگ و مهم می‌شود”. وی گفت: “توانایی شما برای رسیدن به  آینده نامعلوم و در عین حال ایجاد شفافیت بسیار مهم است.”

وی همچنین خاطرنشان كرد: “افرادی كه قادر به ورود به شرایطی هستند كه به نوعی حس وحشت و ترس در آن وجود دارد، و كسانی كه می‌تواند با صراحت در مورد آنچه که می‌خواهند در آینده انجام دهند حرف بزنند –  بسیار ارزشمند هستند.”

تولید کننده انرژی

تولید قدرت و انرژی دومین اصل است که نادلا طرفدار آن است. وی خاطرنشان كرد: “همه چیز همیشه تحت كنترل شما نیست و نخواهد بود، بنابراین اصل رهبری این است که شما باید انرژی بیشتری را در اطراف خود ایجاد كنید.”

رسیدن به موفقیت

سومین و مهمترین اصل موفقیت است. نادلا گفته بود كه رهبران بزرگ نمی‌توانند انتظار داشته باشند كه برای رسیدن به موفقیت، شرایط کامل و بی نقصی داشته باشد. وی گفت که رهبران هرگز نمی‌توانند ابتدا از همه محدودیت‌ها خلاص شوند تا “کامل” و بی عیب شده و در نهایت به پیروزی و موفقیت برسند. این کاری است که هرگز نباید به عنوان یک رهبر انجام دهد.

این سه اصل، اصولی است که مدیران و رهبران در مایکروسافت از آن پیروی می‌کنند و نادلا به آن علاقه مند است و دوست دارد آن را ببیند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها