سودهای هنگفت شرکت‌های کشتیرانی از بحران صنعت لجستیک

0
146

شرکت‌های کشتیرانی با در دست گرفتن بازار و بالا بردن نرخ‌های خود، از بحران صنعت لجستیک استفاده کرده و سودهای زیادی به جیب می‌زنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از latimes، زنجیره تأمین، یک سیستم انتقال کالا از کارخانه‌ها به مصرف‌کنندگان نهایی است؛ که اکنون با مشکلات زیادی رو به رو است. اما کمپانی‌های کشتیرانی خصوصی در صنعت لجستیک امیدوارند تا جایی که ممکن است از افزایش تقاضای مصرف‌کننده سود کسب کنند.

بیشتر واردات از طریق کانتینرهای حمل و نقل به ایالات متحده انجام می‌شود و تنها 9 شرکت کشتیرانی 80 درصد از کل حمل و نقل جهانی را کنترل می‌کنند. این شرکت‌ها در دهه گذشته با هم متحد شدند و قدرت بی‌سابقه‌ای در بازار به وجود آوردند.

با توجه به عدم رقابت در بازار این کمپانی‌ها می‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

لنگر انداختن و بیکار شدن ده‌ها کشتی برای هفته‌ها، ممکن است این تصور را ایجاد کند که این شرکت‌ها تحت فشار هستند.

اما چگونه آن‌ها به سودهای زیادی دست پیدا می‌کنند؟

گزارش‌های مالی شرکت‌های حمل و نقل نشان می‌دهد که آنها از راه‌هایی به سودهای زیادی می‌رسند. AP Moller-Maersk، غول کشتیرانی، در حال دستیبابی به بیش از 16 میلیارد دلار سود در سال 2021 است.

منبع اصلی این درآمد هزینه‌های حمل و نقل است. در سال 2019، حمل یک کانتینر از چین به ساحل غربی به طور متوسط ​​کمتر از 2000 دلار هزینه داشت. در اوج بحران لجستیک در تابستان، نرخ همان کانتینر به بالای 20000 دلار رسید.

ناوهای اقیانوسی نیز از انباشته شدن کانتینرها در اسکله‌ها درآمد کسب می‌کنند. پس از اینکه یک کانتینر برای چند روز معینی در ترمینال می‌ماند، شرکت‌های حمل‌ونقل به دلیل دیرکرد عودت کانتینر، هزینه‌ای به عنوان دموراژ دریافت می‌کنند.

دولت فدرال وعده داده است به این موضوع رسیدگی کند اما تاکنون هیچ اقدام نظارتی انجام نداده است. دولت بایدن در ماه ژوئیه فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن کمیسیون فدرال دریانوردی ایالات متحده را تشویق کرد تا در مورد “هزینه‌های زیادی” که توسط کمپانی‌های کشتیرانی دریافت می‌شود، تحقیق کند.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها