سونی از جدیدترین سگ روباتیک خود رونمایی کرد

0
1298

کالاسودا_امروز شرکت سونی اعلام کرده است که از سگ روبات خود به نام آیبو در آمریکا رونمایی خواهد کرد. این در حالی است که سال گذشته این برند، همین روبات را در ژاپن به فروش رسانده بود.

خبرها حاکی از آن است که نسخه جدید این روبات ماه سپتامبر با قیمت ۲۸۹۹ دلار فروخته خواهد شد. البته همراه این روبات وسایلی مانند یک بالن صورتی، جای پنجه ها و شارژر آن نیز به مشتریان ارائه خواهد شد. این روبات از طریق وای فای و اینترنت LTE به رابط کاربری خود متصل خواهد شد. تحویل این سگ ها قطعا تا تعطیلات طول خواهد کشید و بهتر است که خود را برای یک انتظار طولانی آماده کنید.

مدل آمریکایی این روبات فرق زیادی با روبات شرکت سونی ندارد و هر دوی این روبات دارای سنسورها، دوربین ها و محرک های مخصوص هستند. دو دوربین در پشت و جلوی این روبات باعث می شود به راحتی بتواند در موقعیت مکانی خود جا به جا شود. لازم به ذکر است یک دوربین روی بینی این روبات وجود دارد که می تواند افراد را از طریق سیستم تشخیص چهره شناسایی کند.

این روبات همچنین به دستورهای صوتی هم واکنش نشان می دهد و بانک اطلاعاتی خود در این زمینه را از برنامه های خود روی سیستم عامل اندروید و iOS دریافت می کند.

تولید این محصول کاملا محدود است، البته سونی اشاره نکرده است که چه تعداد از این روبات را تولید خواهد کرد. پس اگر شما علاقه بسیاری به این روبات ها دارید بهتر است که سریع تر آن را خریداری کنید.

شرکت های بسیاری مانند سونی به فکر تولید روبات های هوشمند برای انسان ها هستند ولی قیمت این روبات ها می تواند چالشی عظیم در نوع خود باشد. گفتنی است سونی در گذشته حدود ۱۱ هزار از این روبات ها را در ژاپن به فروش رسانده است.

توضیحاتی در مورد روبات

روبات یک دستگاه الکترومکانیکی یا یک نرم‌افزار هوشمند برای جایگزینی با انسان به هدف انجام وظایف گوناگون است. همچنین طبق تعریفی از بریتانیکا، روبات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد.

در سال ۱۹۲۳ میلادی کارل چاپک، نویسنده اهل کشور چک برای اولین بار از کلمه روبات در نمایش‌نامه خود به‌عنوان آدم مصنوعی استفاده کرد. کلمه روبات گرفته شده از واژه Robota در زبان چک و به‌معنی برده و کارگر است. در سال۱۹۴۰ شرکت وستینگهاوس سگی به نام اسپارکو ساخت که برای نخستین بار در ساخت آن، هم از قطعات مکانیکی و هم از قطعات الکتریکی استفاده شده بود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها