آیا در سیاره مریخ سیستم آب زیر زمینی وجود دارد؟

0
1447
آیا در سیاره مریخ سیستم آب زیر زمینی وجود دارد؟

دانشمندان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد سیستم آب زیر زمینی در اعماق سیاره مریخ وجود دارد. با کشف این موضوع به نظر می رسد این آب ها زیر زمینی نقش بسیار مهمی در امکان زندگی روی سیاره مریخ را فراهم می آورد.

بر اساس مشاهدات قبلی و آزمایش های اخیر مارس اکسپرس ویژگی های این سیستم آب زیر زمینی نشان می دهد که دهانه های بسیار عمیق آتشفشانی در اعماق سیاره مریخ توسط آب ایجاد شده اند.

نفر اول این پروژه تحقیقاتی آقای Francesco Salese از دانشگاه اوترخت بود و او بیان کرد سیاره مریخ در ابتدا یک کره آبی بوده و با توجه تغییرات آب و هوایی این سیاره تغییراتی ایجاد شده است. بر اساس مطالعات وی 24 آتشفشان در نیم کره شمالی مریخ بررسی شده اند، این دهانه ها عمقی در حدود چهار هزار متر دارند، البته این سیاره تنها از آتش فشان ساخته نشده و کانال ها، دره ها و دلتاهای مختلفی وجود دارد.

یکی دیگر از محققان این دانشگاه اعلام کرده است که به نظر این سیاره ممکن است به یک سیستم آب زیرزمینی متصل باشد که در سراسر سیاره گسترده شده است.

بر اساس حضور سیستم آب های زیر زمینی در این سیاره می توان انتظار حیات را روی این سیاره سرخ رنگ داشت. محققان توانسته اند رس، کربنات و سیلیکات را در این سیاره کشف کنند، این موارد معدنی برای حیات بشر بسیار اهمیت دارند و باید دید با کشف مواد مورد نیاز دیگر می توان انتظار داشت سیاره مریخ روزی برای زندگی انسان ها آماده شود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها