سیستم دوربین رباتیک کانن برای کنترل چند دوربین DSLR از راه دور

0
335

سیستم دوربین رباتیک کانن چندین دوربین DSLR را از دور کنترل می‌کند. این ویژگی می‌تواند به راحتی در رایانه شخصی دوربین‌ها را بزرگنمایی و جابجا کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، عکاسان حرفه‌ای نیاز دارند تا به طور همزمان چندین دوربین را کنترل کنند، اما تنها با داشتن  یک سیستم دوربین رباتیک  قادر هستند این کار را به راحتی انجام دهند.

Canon یک سیستم دوربین رباتیک جدید به نام CR-S700R معرفی کرده است که به عکاسان حرفه ای این امکان را می‌دهد از راه دور چندین DSLR را از طریق رایانه هدایت کنند.

عکاسان می‌توانند تنها از این سیستم برای عکس‌های ثابت استفاده کنند، اما اگر قصد دارید از یک رویداد ورزشی از زوایای مختلف عکس ثبت کنید؛ می‌توانید عملکردهای مانند بزرگنمایی، حرکت در راستای محور افقی (Pan)، حرکت در راستای محور عمودی (Tilt)، را به خوبی انجام داده و یا آن را بچرخانید.

اگر به Canon اعتقاد دارید؛ نبود قابلیت ویدئو در این  سیستم یک مزیت است. این فقدان باعث می شود تا یک طراحی “کم وزن‌تر و سبک تری” برای این سیستم به کار گرفته شود که نیازی به سیم ندارد.

البته یک مشکل اساسی در مورد این سیستم وجود دارد: در حال حاضر، شما برای استفاده از این سیستم به یک EOS 1D X Mark II یا Mark III  نیاز دارید تا از این قابلیت بهره مند شوید. شما همچنین به خانواده لنز سری L مانند لنز 24-70 میلی متر f / 2.8L یا 400-100 میلی متری f / 4.5-5.6L نیاز خواهید داشت.

سیستم دوربین روباتیک  کانن در اواسط ماه فوریه وارد بازار می‌شود. کانن قیمت مشخصی برای آن ارائه نکرده است، اما مطمئناً هزینه در این سیستم، عامل تعیین کننده نیست. زیرا اگر یک عکاس حرفه‌ای باشید باید از راه دور چندین دوربین را برای انجام کار خود کنترل کنید، که کانن با این کار باعث راحتی و صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها