سیستم عامل مرسدس بنز MB.OS یک دستیار مجازی هوش مصنوعی است

0
927

سیستم عامل مرسدس بنز MB.OS یک دستیار مجازی هوش مصنوعی که مدتهاست در حال توسعه بوده، تقریبا آماده بهره برداری است.

به گزارش کالاسودا، این خودروساز پس از سالها توسعه نرم افزار مخصوص خودروهایش سرانجام اولین حضور عمومی سیستم عامل خود را در CES 2024 نمایشگاه لاس وگاس کلید زد.

سیستم عامل مرسدس بنز MB.OS به عنوان خروجی، یک دستیار مجازی هوش مصنوعی منحصربفرد با انواع برنامه‌های صوتی و گیم {با همکاری شرکای نرم افزاری} و موتور گیمینگ سه بعدی برای گرافیک‌های پیچیده‌تر است.

سیستم عامل MB.OS از سیستم اطلاعات سرگرمی کنونی MBUX جداست و سریع و کارآمدتر از سیستم عامل فعلی خودروهای مرسدس است که بهبود پاسخ‌دهی و قدرت پردازش بالاتری وجه ممیزه آن است.

یکی از واضح‌ترین ارتقاها از سیستم قدیمی به جدید، توسعه دستیار مجازی MBUX است که از هوش مصنوعی مولد و یک مدل زبان بزرگ اختصاصی برای ارائه بازخورد گفتار و مکالمات طبیعی‌تر، پیشنهادات دقیق بر اساس روال‌ها و حالت‌های انعکاس دهنده راننده، استفاده می‌کند.

دستیار مجازی جدید می‌تواند به درخواست‌های زبان طبیعی مانند « من گرسنه هستم» پاسخ دهد.

وقتی با دستیار « هی مرسدس» چند رستوران نزدیک به شما پیشنهاد می‌شود با دستیار توسعه یافته MBUX فهرست و نظرات خلاصه شده و به راننده کمک می‌کند تا بهترین مقصد و رستوران را انتخاب کند.

سیستم هوش مصنوعی عملکردها و مسیرها را بر اساس روال معمول راننده پیشنهاد می‌کند که شامل رزرو پارک از قبل و یا زمان بندی رویدادهای تقویم در صورت دیر رسیدن به مقصد می‌شود.

دستیار مجازی عملکرد خود را مطابق با وضعیت ذهنی راننده تنظیم می‌کند.

اگر احساس ناامیدی کند، اعلان‌ها و پاسخ‌هایش کوتاه‌تر و مستقیم‌تر خواهند بود.

اگر حالت روحی خوبی دارید، صدای دستیار مجازی شادتر و مکالمه‌ای‌تر خواهد بود.

حتی می‌تواند احساسات را از طریق “چهره” خود به تصویر بکشد، که در واقع  روی نمایشگر وسط به صورت آرم ستاره بنز نقش بسته است.

فیلد رنگ‌ها را تغییر می‌دهد و نمادها برای انتقال “پسندیدن”، “جشن گرفتن”، “خنده” و “تأیید” ظاهر می‌شوند.

اولین حضور رسمی MB.OS روی مرسدس بنز مهفومی کلاس CLA ظاهر می‌شود که قرار است امسال عرضه شود.

نسل بعدی CLA روی پلتفرم MMA ساخته شده که برای خودروهای برقی بهینه شده اما روی پیشرانه‌های ICE‌ هم خواهد بود.

با به روز رسانی و بازطراحی، سیستم عامل جدید روی خط تولید سایر مدل‌ها خواهد رفت، اگرچه برخی از قابلیت‌ها از طریق آپدیت روی MBUX‌ {سیستم قدیمی موجود} در دسترس خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها