شفاف سازی بانک ها و شرکت های پرداختی

0
353

شرکت های پرداختی و بانک ها دست به انتشار تراکنش های مالی خود در اردیبهشت زدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در این زمینه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با انتشار اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال اعلام کرد که دردوره یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ مبلغ ۱.۲۰۴ میلیارد ریال درآمد داشته است.

در اطلاعیه شفاف سازی «سپ» آمده است که براساس عملکرد ۵ ماهه برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۸ مبلغ ۶.۲۵۴ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

 در ادامه این گزارش شفاف سازی آمده است که مبالغ درج شده از آخرین اطلاعات مالی شرکت استخراج شده و با توجه به زمانبر بودن استخراج اطلاعات صورت وضعیت بانک ها و شاپرک و اپراتورها، اطلاعات بصورت برآوردی لحاظ شده و پس از نهائی شدن در گزارش‌های شفاف سازی آینده افشا خواهد شد.

از سویی دیگر بر اساس این اطلاعیه، بخشی از درآمد شناسایی شده در ماه جاری مربوط به تعدیل درآمد های ماه‌های قبل بوده که در نتیجه تایید صورت وضعیت ها لحاظ و اعمال شده است.

در میان بانک ها نیز، بانک تجارت گزارش عملکرد فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ را در سامانه کدال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار بانک تجارت در اطلاعیه شفاف سازیگزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ اعلام کرد که مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال بابت شناسایی سود طبقات جاری و سررسید گذشته و عقود مشارکتی به روش تعهدی مربوط به ماه فروردین است.

همچنین در بخش توضیحی مربوط اطلاعات تجمعی بانک تجارت از ابتدای سال تا پایان ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ آمده است که مطابق با دستور العمل بانک مرکزی، درآمد شناسایی شده بابت تسهیلات معوق و مشکوک الوصول به روش نقدی بوده و برای طبقات جاری و سر رسید گذشته به روش تعهدی عمل شده است.

در ادامه این گزارش شفاف سازی بانک تجارت آمده است که درآمد تسهیلات مشتمل بر سود تا سررسید و وجه التزام است که با توجه به رویه بانک ها در خصوص بخشودگی بخشی از جرائم تسهیلات غیر جاری، در راستای تسریع در وصول مطالبات و کوتاه نمودن چرخه وجه نقد، امکان تعدیل درآمد تسهیلات اعطایی همواره وجود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها