شکایت گروهی از یوتیوبرهای سیاه‌پوست از یوتیوب و گوگل نژادپرست

0
437

گروهی از یوتیوبرهای سیاه‌پوست، یوتیوب و شرکت گوگل را به “شیوه‌های نژاد پرستی که روی پلتفرم خود اجرا می‌کنند” متهم کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، گروهی از یوتیوبرهای سیاه‌پوست از YouTube و شرکت مادر آن گوگل، شکایت کردند و مدعی شدند این شرکت‌ها نژادپرست بوده و بر این اساس نسبت به فیلم‌هایشان تبعیض قائل می‌شوند.

این دادخواست ادعا می‌کند که یوتیوب از ابزارهای خودکار خود برای “محدود کردن، سانسور و انکار” سازندگان سیاه پوست استفاده می‌کند، به مشترکان و درآمد آنها آسیب می‌رساند، علاوه بر این سخنرانی نفرت آمیز نژادپرستانه را پخش کرده و به سازندگان این نوع محتواها اجازه کسب درآمد می‌دهد.

یوتیوب روز پنجشنبه اعلام کرد در حال بررسی شکایت است. این شبکه اعلام کرد هر فرد در چارچوب خط مشی‌ها و رهنمودهای سایت می‌تواند فعالیت کند.

سوزان ووجیچی، مدیر یوتیوب در این باره گفت: این شرکت قصد دارد شکایت‌ها را بررسی کند. او از چند یوتیوبر سیاه پوست موفق به نام‌های جکی آینا، مارکز براون نام برد که در این شبکه به موفقیت رسیده‌اند.

دادخواستی که روز سه شنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای منطقه شمالی کالیفرنیا تشکیل شده است، یوتیوب را به “تبعیض نژادی آشکار، عمدی و منظم” متهم می‌کند و می‌گوید شرکت‌ها با محدود کردن و مسدود کردن این Black YouTubers بر اساس نژاد، عملکرد نژادپرستانه ای دارند.

یوتیوب روز پنجشنبه اعلام کرد سیستم‌های خودکار آن برای شناسایی نژاد، قومیت یا گرایش جنسی سازندگان یا بینندگان طراحی نشده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها