شکایت 5 میلیارد دلاری علیه گوگلی که مخفیانه دیتای کاربران را جمع می‌کند

0
650

قاضی در کالیفرنیا حکم داد گوگل مجبور است با دادخواست قضایی که ادعا کرده گوگل در حالت Incognito هم اطلاعات کاربران را جمع می‌کند، روبرو شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، «قاضی کوه» قاضی معروفی که پرونده شکایت اپل و سامسونگ را راهبری کرد، اعلام کرد باید به شکایت وصول شده علیه گوگل رسیدگی کرد.

سه کاربر در ژوئن 2020 طی شکایتی ادعا کردند گوگل تجارت ردیابی گسترده‌ای را دارد و حتی در بخش Incognito که برای محافظت از اطلاعات خصوصی کاربران طراحی شده، این ردیابی و گردآوری دیتای کاربران توسط گوگل ادامه دارد.

گفتنی است در حالت ناشناس یا Incognito در کروم و یا مرورگر سافاری، کاربران ظاهرا قادر به مرور مطالب بدون ردیابی هستند.

اما شاکیان می‌گویند حالت ناشناس دروغ بوده و در این حالت نیز دیتای کاربر امن نیست.

این دادخواست حداقل 5 میلیارد دلار را از گوگل طلب کرده است.

گوگل در این مدت سعی کرده تا پرونده را ملغی کند اما قاضی کالیفرنیایی، لوسی کوه در حکم جدید نوشت: گوگل به کاربران اطلاع نداده است که اطلاعات کاربران را در حالت ناشناس هم جمع می‌کند.

کمپانی در استدلال حقوقی خود قبلا برای کاربران روشن کرده که حالت ناشناس Incognito به معنای نامرئی نیست و ممکن است فعالیت کاربر توسط سایتهایی که از آنها بازدید می‌کند، مورد استفاده تبلیغاتی به صورت تجزیه و تحلیل داده‌های کاربر قرار گیرد.

البته خوزه کاستاندا سخنگوی گوگل در نامه‌ای به ورج یادآور شد که این کمپانی به شدت از مواضع خود دفاع خواهد کرد و اینکه حالت ناشناس در کروم به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون اینکه دیتایشان روی سیستم‌شان ذخیره شود، اینترنت را مرور کنند.

وی افزود همان طور که بارها متذکر شده‌ایم وب سایتها ممکن است اطلاعات مربوط به فعالیتهای شما را هنگام مرور وب، گردآوری کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها