صدور جریمه کاغذی در حال حذف شدن است

0
382
صدور جریمه کاغذی در حال حذف شدن است

پلیس راهنمایی و رانندگی از حذف صدور جریمه کاغذی برای خودروها در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، حذف قبوض کاغذی از مدت ها قبل از سوی شرکت توانیر کلید خورده و حالا کاربران ایرانی می توانند قبوض برق خود را به صورت دیجیتالی دریافت کنند.

نهادهای دیگر صادر کننده قبوض کاغذی نیز به مرور در حال اجرای این پروژه هستند و در این میان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز قصد دارد چنین اقدامی انجام دهد.

پلیس راهور اعلام کرده که باید حوزه تحولی ما به سمتی برود که اقدامات کاغذی مانند برگه جریمه حذف شود و در کوتاه ترین زمان مردم خدمت را از پلیس دریافت کنند.

گفتنی است، به منظور پرداخت جرایم رانندگی نیز پلیس راهکارهای الکترونیکی در پیش پای شهروندان قرار داده و با مراجعه به وبسایت خدمات الکترونیکی می توان این جرایم را به صورت آنلاین پرداخت کرد.

همچنین نصب برنامه موبایل یا اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، گرفتن خلافی ماشین از طریق اینترنت با سایت پلیس راهور۱۲۰، دریافت پیامک تخلفات رانندگی از طریق کدهای دستوری USSD، گرفتن خلافی ماشین با پیامک، نحوه استعلام خلافی خودرو در تلگرام با بات استعلام خلافی خودرو (فرمون)، دریافت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک (تماس تلفنی) از جمله راه هایی است که پلیس راهنمایی و رانندگی برای پرداخت سریعتر و راحت تر جرایم رانندگی در اختیار شهروندان ایرانی قرار داده است.

این در حالی است که از سال گذشته قیمت جرایم رانندگی افزایش چشمگیر داشته و بیشترین جریمه 400 هزار تومان قیمت گذاری شده است. از آنجایی که این میزان برای اکثر رانندگان اتفاق می افتد برای راحت تر شدن پرداخت جرایم رانندگی باز هم پلیس اقدام تسهیلاتی دیگری انجام داده و رانندگانی که جرایم خودروی آن ها بیشتر از یک میلیون تومان باشد امکان تقسیط خلافی خودرو را خواهند داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها