صدور مجوز اضطراری داروی Remdesivir برای بیماران بدحال کرونایی

0
138

سازمان FDA مجوز اضطراری برای استفاده از داروی Remdesivir را به عنوان درمان COVID-19 صادر کرد؛ این دارو برای بیمارانی که به “کروناویروس” مبتلا شده و شدت بیماری آنها زیاد بوده و در بیمارستان بستری هستند تجویز می‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت؛ سازمان غذا و داروی آمریكا مجوز اضطراری برای استفاده از داروی Remdesivir در مواردی که بیماران به کروناویروس شدید مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند؛ صادر کرد.

FDA بعد از ظهر جمعه اعلام کرد؛ در حالی که هنوز اطلاعات محدودی در مورد ایمنی یا اثربخشی این داروی تجربی وجود دارد، اما یک کارآزمایی بالینی در اوایل این هفته بهبودی سریعتر را در برخی بیماران نشان داد.

Remdesivir، یک داروی ضد ویروس تجربی تولید شده توسط شرکت بیوتکنولوژی Gilead Science است که برای بیمارانی که به اکسیژن درمانی احتیاج دارد یا مانند ونتیلاتور نیاز به پشتیبانی تنفسی دارد؛ به کار گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت این دارو را “گامی مهم در مبارزه با COVID-19” نامید.

Remdesivir در ابتدا برای معالجه ابولا طراحی شده بود، اما در هنگام تست تا حد زیادی ناموفق بود. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که این ماده در مقابل ویروس‌های متعلق به خانواده‌ی coronaviruses انسان مؤثر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها