صندوق ایمیل جهان پر شده است

0
332

در سال 2015، یک کاربر آیفون به پشتیبانی اپل اعلام کرد که صندوق پستی ایمیل وی 4.3 میلیون پیام خوانده نشده را نشان می‌دهد. طبق آمار از هر ده کاربر، یک نفر بیش از 1000 ایمیل خوانده نشده دارند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، سرویس ایمیل چندین دهه است که وجود دارد و بیشتر کاربران اینترنت از یک حساب ایمیل استفاده می‌کنند که ارسال پیام در آن رایگان است. این سرویس به یک کانال اصلی جذب مشتری تبدیل شده اما به مرور جذابیت و محبوبیت آن کم شده است.

البته بسیاری از شرکت‌ها قدرت رو به کاهش ایمیل را تشخیص داده‌اند و به جای ایمیل به اپلیکیشن های موبایل رو آورده‌اند.

اپلیکیشن ها روش خوبی برای جذب مشتری نیستند

نرخ دانلود اپلیکیشن ها در حال کاهش است و برنامه‌ها نصب شده به ندرت استفاده می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد که 77٪ از کاربران 72 ساعت پس از نصب برنامه، هرگز از آن استفاده نمی‌کنند.

آیا امیدی هست؟

بله. روش بهتری نیز وجود دارد و آن از طریق پیام رسان موبایل است. برندهایی که به مشتریان خود پیامک متنی می‌دهند مطمئن هستند که پیامشان به مشتری می‌رسد و مانند ایمیل فیلتر نمی‌شود. تحقیقات نشان داد که فقط 4٪ از مصرف کنندگان 50 یا بیشتر پیام خوانده نشده دارند.

قدرت پیامک‌ها

افراد پیام‌های خود را می‌خوانند، زیرا این پیام‌ها از طریق روش‌های گوناگونی فیلتر نمی‌شود. البته هر شرکتی نمی‌توانند از این مجرا برای دستیابی به مشتریان خود استفاده کند. مظالعات نشان می‌دهد که 68٪ از مردم “از به اشتراک گذاشتن شماره تلفن خود با یک برند ناآشنا” خودداری می‌کنند و شرکت‌هایی که از این روش سوء استفاده کنند مجازات می‌شوند.

Thibaut Pajot، مدیر اتوماسیون بازاریابی EMEA در ادوب گفت: “موبایل و پیامک یک کانال خصوصی است و بسیار خصوصی‌تر از ایمیل است. ادوب بسیار مراقب است تا مشتریان آن احساس نکنند که به فضای آنها حمله شده است. ”

با این حال، شواهد نشان می‌دهد برندهایی که این کار را به درستی انجام می‌دهند، مصرف کنندگان مشتاق تعامل با آنها هستند.

مطالعات نشان داد که مردم تعامل بیشتری می‌خواهند و این یک فرصت خوب برای شرکت‌ها است. به عنوان مثال، بیشتر مصرف کنندگان (70٪) تمایل دارند در مورد فعالیت‌های کلاهبرداری احتمالی در حساب‌های بانکی خود اعلان دریافت کنند؛ اما در حال حاضر تنها 35٪ از آن‌ها این اعلان‌ها را دریافت می‌کنند.

به طور مشابه، 67٪ دوست دارند پیام‌هایی در مورد تغییر رزرو سفر دریافت کنند و آن را مفید می‌دانند، در حالی که فقط 40٪ آن‌ را دریافت می‌کنند.

این نتایج فوق العاده، قدرت ارتباطات واقعی شخصی را نشان می‌دهد. در واقع، ابزارهای تبلیغاتی پیامکی امروز به برندها این امکان را می‌دهد پیام‌های شخصی را از طریق اتصال به سیستم عامل‌های CRM خود به صورت شخصی ارسال کنند.

پیشرفت کنید

اما راه بهتری برای این کار وجود دارد و آن استفاده از ” خدمات ارتباطی غنی ” مانند RCS و واتساپ مسنجر است تا تصاویر، فیلم، نقشه‌ها و موارد دیگر به راحتی به متن اضافه شده و به صورت رایگان ارسال شود.

در این راستا یک شرکت تعمیر خودرو در آمریکا از اعلان‌های پیام رسان برای آگاهی از زمان آماده بودن وسایل نقلیه خود استفاده کرد. به لطف خدمات پیام رسانی غنی، این شرکت یک پیام را با یک فیلم ویدئویی شخصی از تعمیرات ارائه شده توسط مکانیک به مشتری ارسال می‌کند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

در نمونه دیگر زمانی که که یک شرکت بازی سازی با استفاده از پیام رسان غنی، تبلیغات جدیدی را منتشر کرد، 1.3 میلیون دلار فروش آن بالا رفت.

ارتباطات آینده

امروزه، مصرف کنندگان عملاً اعلان‌های منفعل و یک طرفه دریافت می‌کنند. در سال 2020 شرایط به این صورت نخواهد بود و شاهد گسترش پیام رسانی دو طرفه و همراه با رسانه خواهیم بود. در این راستا گفتگوهای بیشتری با رباتها انجام خواهد شد و ارتباطات پیشرفته‌تر و تعاملی‌تر می‌شود.

این چیزی است که مردم می‌خواهند. اما فقط از شرکتهای معتبر.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها