صنعت 10 میلیارد دلاری ربات‌های لجستیک

0
180

تا سال 2027 صنعت رباتیک در حوزه لجستیک و حمل و نقل 10.9 میلیارد دلاری خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businesswire، طبق برآوردها ارزش جهانی بازار لجستیک رباتیک در سال 2020 برابر با 2.5 میلیارد دلار بود و انتظارمی‌رود این رقم تا 2027 به 10.971 میلیارد دلار برسد.

ربات‌های لجستیک کار ذخیره سازی و حمل و نقل کالا را در فرایند زنجیره تامین خودکار انجام می‌دهند.

ربات‌های لجستیک برای چیدمان و حمل کالا در انبار و تاسیسات ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ممکن است کاربردهای دیگری نیز پیدا کنند.

از نظر زمان در مقایسه با کار دستی، سریعتر بوده و مزایای بهره وری قابل توجهی را برای مشاغل مرتبط به همراه دارد.

تاکید بر اتوماسیون نقطه به نقطه با هدف بهره‌وری عملیاتی و در دسترس بودن نیروی کار انتظار می‌رود تقاضا برای ربات‌های لجستیک افزایش یابد.

خرید آنلاین نسبت به خرید فیزیکی به نیروی بیشتری نیاز داشته و وقتی کاربران کالاهای سنگین‌تر مانند مصالح ساختمانی، مبلمان و .. سفارش می‌دهند، نیاز به ربات بیشتر احساس می‌شود.

انبارهای مجهز به فناوری خودران در حال توسعه بوده و ربات‌ها فرایند عملیاتی مانند اسکن، انتخاب و قراردادن در سبد، حمل و نقل و … را به خوبی انجام می‌دهند.

افزایش انبارهای خودران باعث سرمایه‌گذاری بیشتر روی رباتیک لجستیک شده و آمریکا تلاش دارد با سرمایه‌گذاری سالانه 550 میلیون دلاری فناوری‌های مرتبط را در منطقه آمریکای شمالی و اروپا یکپارچه کند.

بدین ترتیب توسعه صنعت 4.0 در کنار کارخانه‌های هوشمند و سیستم انبارداری خودکار، منجر به افزایش ربات‌های لجستیک در منطقه خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها