ضربه ای که ناآگاهی شما به فروشگاه های آنلاین می زند

0
476
ضربه ای که ناآگاهی شما به فروشگاه های آنلاین می زند

اگر کارت بانکی شما یا اطلاعات آن به سرقت رفته باشد و شما هرچه سریعتر کارت بانکی یا سیم کارتتان را نسوزانید و باطل نکنید برای فروشگاه های آنلاین مشکلات فراوانی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سو استفاده از اطلاعات کارت های بانکی یا سیم کارت های به سرقت رفته داستان تازه ای نیست اما این روزها ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

برخی از فروشگاه های آنلاین به دلیل فروش کالا یا خدمات به سارقان کارت های بانکی یا سیم کارت ها دچار دردسر های زیادی شده اند.

یک نمونه از این مشکلات، بلایی است که بر سر مدیران وبسایت ژاکت آمده. پس از فروش 6 میلیون تومان خدمات به یک کاربر مشخص شده که این کاربر از یک کارت بانکی و سیم کارت سرقتی برای خرید استفاده کرده است. پلیس فتا اطلاعات کاربر را از وبسایت ژاکت خواسته و مدیران این وبسایت با مراجعه به دادسرا تمام اطلاعات موجود را در اختیار قوه قضائیه گذاشته اند.برای آشنایی با بهترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی در سال 98 همراه باشید.

اما به دلیل آن که سیم کارت هم سرقتی بوده سرنخی در اختیار دادسرا قرار نگرفته و در نهایت مدیر این وبسایت ناچار به قرار دادن 30 میلیون تومان وثیقه در دادسرا شده است. رفت و آمدها و تلاش های این وبسایت برای تبرئه شدن در این ماجرا ادامه دارد و مقامات قضایی هنوز رای به آزادی وثیقه آن ها نداده اند. در صورتیکه این وبسایت بی خبر از همه جا خدمات خود را در اختیار آن کاربر گذاشته است.

علت اصلی ایجاد مشکل برای این فروشگاه آنلاین، باطل نشدن کارت بانکی سرقت شده و سیم کارت دزدیده شده بوده که امکان هرگونه سواستفاده از سوی سارقین را فراهم کرده است. از سویی دیگر نیز نبود قانون در این زمینه باعث شده تا وبسایت ژاکت دچار چنین مشکلی شود. البته این نخستین بار نیست و مدیران وبسایت های دیگری نیز در چنین دامی افتاده اند.

با کمی توجه و آگاهی بیشتر نسبت به استفاده از کارت های بانکی و سیم کارت تان می توانید هم خود را از دردسرهای احتمالی رها کنید و هم مانع از ایجاد مشکل برای بقیه شوید. استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر یکی از راه های لو ندادن اطلاعات بانکی، اطلاعات شناسایی شماست.

در اکثر موارد استفاده از اپلیکیشن های نا معتبر، پرداخت برای کانال های تلگرامی نا معتبر و فعال در زمینه خرید و فروش کالا یا صیغه اینترنتی موجب شده تا افراد اطلاعات محرمانه کارت بانکی و اطلاعات ثبتی و مخابراتی خود را در اختیار افرادی قرار دهند که از آن ها سو استفاده کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها