ضرر چند میلیارد دلاری فیس‌بوک با خروج تبلیغ کنندگان از این پلتفرم

0
446

کمپانی‌های بزرگ از جمله برخی از بزرگترین تبلیغ کنندگان جهان طی چند روز گذشته، تبلیغات خود را از فیسبوک و اینستاگرام خارج کرده‌اند. زاکربرگ بعد از اینکه ورایزون و سایر شرکت‌ها تبلیغات خود را از این شبکه حذف کرده‌اند، میلیاردها دلار از دست داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، انتخابات آینده موضوع اصلی پست‌های توهین آمیز و نفرت انگیز در فیس بوک و اینستاگرام هستند و شرکت‌های بسیاری به دلیل عدم موفقیت فیس بوک در حذف پست‌های توهین آمیز و نفرت انگیز؛ با این کمپانی برخورد کرده‌اند.

یونیلور/ Unilever، یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان اعلام کرده که تبلیغات سال‌های 2020 را با غول شبکه اجتماعی لغو می‌کند. کمپانی غول پیکر تولید نوشابه کوکاکولا اعلام کرد که حداقل تا 30 روز دیگر در هیچ سایت اجتماعی در سطح جهان تبلیغی نخواهد کرد.

این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد این تغییرات، عقاید بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت فیس بوک، مارک زاکربرگ را تغییر دهند. با خارج کردن تبلیغات این کمپانی‌ها از شبکه اجتماعی، درآمد فیس بوک پایین‌تر خواهد رفت و در حال حاضر این موضوع بر قیمت سهام آن تأثیر گذاشته است. دیروز سهام فیسبوک 8.3٪ کاهش یافت و ارزش فیس بوک 56 میلیارد دلار کاهش یافت. زاکربرگ شخصاً 7 میلیارد دلار زیان کرده؛ اگرچه ارزش خالص دارایی های وی 82.3 میلیارد دلار است.

بلومبرگ گزارش داد زاکربرگ روز جمعه یک جلسه پرسش و پاسخ لایو با کارمندان فیس بوک برگزار کرد و در این جلسه اعلام کرد فیس بوک تمامی پست‌های مربوط به رأی گیری را به مرکز رأی گیری فیس بوک لینک خواهد داد. علاوه بر این، تمام پست‌هایی که قوانین فیس بوک را نقض می‌کنند مشخص می‌شوند اگرچه بر روی سیستم عامل باقی می‌مانند.

ADL با بیان اینکه تغییرات “كوچك” بوده، گفت: “ما قبلاً با فیسبوك در این باره حرف زده‌ایم. این شبکه اجتماعی بعد از هر رسوایی که در آن نقش داشته عدرخواهی کرده اما در نهایت اقدامات کمی انجام داده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها