طراحی کلاسیک اسکایپ جاودانه خواهد شد

0
328

کالاسودا_کاربران از طراحی جدید اسکایپ ۸.۰ لذت نبرده اند.

ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که می خواهد ورژن قدیمی و نسخه ۷.۰ برنامه اسکایپ را از رده خارج کند ، البته این ورژن به ورژن کلاسیک اسکایپ نیز معروف بود.این پروسه قرار بود تا ماه سپتامبر عملی شود و کاربران از نسخه ۷.۰ به نسخه ۸.۰ نقل مکان کنند.چند روز بعد این شرکت اعلام کرد که به دلیل درخواست کاربران این اتفاق تا چند وقت آینده نخواهد افتاد و دلیل آن هم این بود که تمام ویژگی های خوب اسکایپ نسخه ۷.۰ به نسخه ۸.۰ منتقل شود.طراحی ورژن موبایل اسکایپ ۸.۰ سال گذشته به بازار عرضه شد و این طراحی از سبک فیسبوک و اسنپ چت الهام گرفته شده بود ، نکته جالب توجه عدم استقبال عمومی از این برنامه بود.

این اعلانیه از طرف نماینده مایکروسافت صورت گرفت ، او در این اعلانیه اظهار داشت که کاربران نقدهای بسیاری را در زمینه طراحی این برنامه به ما منتقل کرده اند.بعضی از کاربران در مورد تغیرات جدید این برنامه نگرانی هایی داشتند.مثلا آنها از عدم پشتیبانی چت هم زمان اشاره کرد.البته به نظر می رسد که مایکروسافت در تلاش است تا رابط کاربری خود را در این برنامه بهبود ببخشد تا کاربران به راحتی و با آسودگی خاطر بتوانند از این برنامه محبوب استفاده کنند.

اینطور که به نظر می رسد کاربران نارضایتی مشهودی نسبت به این ورژن جدید از خود نشان داده اند ولی بیشتر از افراد اعتقاد دارند که همیشه باید رو به جلو پیش رفت و این به روز رسانی ها برای این سبک از برنامه ها واجب و ضروری می باشد. به هر حال نمی توان منکر انتقادهای به جا از این برنامه شد و مایکروسافت هم به خوبی به این گلایه ها و انتقادها توجه می کند تا بتواند ورژن مناسبی را برای اسکایپ به بازار عرضه کند و دیگر نیازی نباشد دو ورژن به صورت هم زمان فعال باشد.

اسکایپ نرم‌افزار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدئویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان است و برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل نیاز به خرید اعتبار می‌باشد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اسکایپ یک شبکه ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر (Peer to Peer) است که توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شد. این دو قبلاً در ساخت یک شبکه ی  اشتراک پرونده به نام کازا به همکاری داشتند. برنامه اسکایپ تا انتهای سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر داشته‌است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها