عدم حذف خبرهای جعلی توسط فیسبوک

0
490

کالاسودا_فیسبوک در خبری اظهار داشته که این برنامه خبرهای جعلی منتشر شده در این فضا را حذف نخواهد کرد، زیرا این اخبار نقض هیچ یک از استانداردهای جامعه نمی باشد.

فیسبوک به تازگی در خبرهای خود این موضوع را اشاره کرد که خبرهای جعلی از این پلتفرم حذف نخواهد شد و به جای این کار اخبار جعلی در منابع خبری به اصطلاح Demoted یا عزل رتبه خواهند داشت.

این شبکه اجتماعی به تازگی در بریتانیا تبلیغات گسترده ای در زمینه اخبار جعلی داشته است و در آخرین آگهی پیام (( اخبار جعلی دوست ما نیستند)) را منتشر کرده است. اما همیشه نقطه نظرهای متفاوت در زمینه اخبار وجود دارد به همین خاطر حذف اخبار تقابل با قوانین پایه ای آزادی بیان می باشد.

شرکت Facebook بعد از اخبار دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با استفاده از این شبکه اجتماعی زیر ذره بین قرار دارد به همین دلیل دقت های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

این کمپانی چند روز پیش در دیدار با خبرنگاران اعلام کرد در تلاش با برای مقابله با خبرهای جعلی می باشد.

یکی از اعضای فیسبوک اظهار داشت: (( ما فضایی را در فیسبوک آماده کرده ایم که هر فردی بتواند حرف های خود را به گوش همه برساند. ما به هر فردی اجازه می دهیم که مطلبی که در ذهن دارد را به اشتراک بگذارد اما قرار نیست این خبر جز پر بازدیدترین ها قرار داشته باشد.))

این سایت چندی پیش یک آیکن قرمز رنگ برای اخبار جعلی در نظر گرفت اما این موضوع در تلاقی با اندیشه و تفکرات افراد می باشد، به همین خاطر این موضوع به طور کامل برداشته شد.

شبکه اجتماعی فیسبوک، یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو سورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نام‌نویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود. اما با گذشت زمان درب آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت. این شبکه اجتماعی تاکنون حدود ۱ میلیارد عضو دارد و علاقمندان مخصوص به خود را دارا می باشد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما عزیزان می توانید نظرات خود رو در مورد این خبر با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها