عدم پشتیبانی iOS 12 از تماس تصویری گروهی در FaceTime

0
376

کالاسودا_در ماه ژوئن گذشته (خرداد) شرکت اپل اشتباه بزرگی درخصوص زمان اجراسازی طرح تماس تصویری گروهی در برنامه FaceTime مرتکب شد و اعلام کرده بود که این ویژگی به زودی به این برنامه اضافه خواهد شد ولی خبری که به تازگی منتشر شده نشان دهنده این است که این ویژگی به این زودی به این برنامه اضافه نخواهد شد.

برنامه نویسان iOS 12 اعلام کرده اند که این افزونه پس از بررسی های لازم و آزمایش های دقیق به آپدیت های بعدی این برنامه اضافه خواهد شد.

این خبر کمی برای افرادی که منتظر این افزونه بودند مایوس کننده بود. آنها انتظار داشتند در آپدیتی که اخیرا برای این برنامه منتشر شد، این افزونه را ببینند و از آن استفاده کنند. این افزونه احتمالا برای سیستم macOS Mojave هم ارائه خواهد شد اما فعلا برای تست های بیشتر زمان رونمایی از این افزونه به تاخیر افتاده است.

حال تا زمانی که این افزونه به بازار عرضه شود، شما می توانید از افزونه های مشابه در برنامه های اینستاگرام و واتس اپ استفاده کنید. البته در این زمینه تعداد تماس گروهی محدود به سه نفر  است.

توضیحاتی در مورد iOS 12

 iOS طی سال های اخیر به دلیل رقابت تنگاتنگ با اندروید و انتظارات فزاینده‌ کاربرانش، دچار تغییر و تحولات گسترده‌ای شده است. هرچند اولین چیزی که توجهات را در مورد تغییرات این سیستم‌عامل جلب می‌کند، تغییرات ظاهری آن است، اما اصلی‌ترین تغییرات در زیر پوست iOS اتفاق افتاده‌ است.

زمانی که اولین نسخه از iOS معرفی شد، تنها از یک گوشی آیفون ۲G پشتیبانی می‌کرد، اما حالا این سیستم‌عامل از انواع آیفون و آیپد که هر کدام از اندازه، رزولوشن و امکانات مختلفی بهره می‌برند، پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین شباهت این گجت‌ها، بهره‌گیری تمام آنها از تراشه‌های سری A ساخت اپل است. اگر بخواهیم این تغییر و تحولات را با عدد بیان کنیم، بهتر است حجم اولین نسخه و آخرین نسخه از iOS را با یکدیگر مقایسه کنیم.

حجم اولین نسخه‌ این سیستم‌عامل تنها ۹۱ مگابایت بود و حالا جدیدترین نسخه‌ی آن iOS 11.3  ۲.۸ گیگابایت حجم دارد. قابلیت FaceTime برای دستگاه‌های اپل از محبوبیت بسیار بالایی بین کاربران برخوردار است. بسیاری از کاربران از اپل می‌خواستند قابلیت تماس گروهی اضافه شود که این اتفاق نیز افتاد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها