عشق در زمان هوش مصنوعی چگونه است؟

0
74

در کتاب گابریل گارسیا مارکز “عشق در زمان وبا”، جهان به دلیل یک بیماری نابود شده است؛ امروز در شرایط مشابهی هستیم و این سوال پیش می‌آید که عشق در زمان هوش مصنوعی چگونه است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، در همه‌گیری در کتاب مارکز، قهرمانان در جست‌وجوی نجات هستند؛ اما امروزه هوش مصنوعی نحوه تعامل، ارتباط و حتی تعریف عشق را تغییر می‌دهد.

پس عشق در زمان هوش مصنوعی چگونه است؟

قهرمانان در کتاب مارکز با وبا دست و پنچه نرم می‌کنند که برروی رفتارهای آنها تأثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی، نیز وارد جنبه‌های از زندگی انسان شده و تغییرات زیادی را به وجود آورده است.

کتاب مارکز نیاز شخصیت‌ها به عشق و تلاش آنها برای کمال را نشان می‌دهد.

با ورود فناوری در بخش عاشقانه، اشتیاق برای بی عیب بودن در هوش مصنوعی ایجاد می‌شود. سایت‌های شبکه‌های اجتماعی نسخه‌های کنترل شده‌ای از زندگی افراد تحت نظر هوش مصنوعی را ارائه داده و نیاز به یک رابطه ایده آل را بیشتر می‌کنند.

در عصر دیجیتال، سؤالاتی مانند اینکه آیا عشق واقعی است؟ آیا ما عاشق اینستاگرام هستیم؟ آیا ما همان چیزی هستیم که نشان می‌دهیم؟ به وجود می‌آید.

در این دنیا هوش مصنوعی نحوه ارتباط ما با دوستانمان را تغییر داده است.  اما ادغام هوش مصنوعی در روابط انسانی مشکلات اخلاقی نیز دارد.

تلاش برای کمال گرایی

موضوع مشترک در زمان هوش مصنوعی و وبا، میل به ایده آل بودن است. قهرمانان کتاب مارکز در آرزوی عشق ایده آل هستند.

این روزها هم شرایط همین است. مثلاً شبکه‌های اجتماعی عکس‌های منتخبی را نشان می‌دهند که بهترین جنبه‌های زندگی افراد را منعکس می‌کند.

تمایز بین واقعیت و تخیل با هوش مصنوعی محو می‌شود و یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا نشان دهند که همه چیز عالی است.

مرز بین انسان و ماشین از بین رفته است.  هوش مصنوعی نحوه تعامل را تغییر داده است. ما از اسکایپ و امثال آن برای تماس‌های ویدیویی، استفاده می‌کنیم. روابط از راه دور ارتباطات فیزیکی را کاهش داده است.

چت بات‌های هوش مصنوعی به تعامل با انسان‌ها پرداخته اند.

از سوی دیگر، کاربران در هوش مصنوعی سوالات اخلاقی را می‌پرسند. آیا بین انسان و ماشین عشق وجود دارد؟ هوش مصنوعی فاقد ذهن و احساسات واقعی است و الگوریتم‌ها و پاسخ‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده دارد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، پذیرش تغییر در عشق حتی مهم‌تر است. با اینکه عشق در زمان هوش مصنوعی فرصت‌ها و بینش‌های جدیدی را ارائه می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم که چه چیزی ما را انسان کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها