عصبانی شدن فیس‌بوک از اپل به دلیل بستن راههای تبلیغاتی در iOS 14

0
59

فیس بوک اعلام کرد که اپلیکیشن‌های آن، دیگر داده‌های کاربرانی که از سیستم عامل iOS 14 اپل استفاده می‌کنند؛ را جمع آوری نمی‌کند. تصمیمی که به شدت به تبلیغات شبکه‌ اجتماعی از جمله بستر تبلیغات شبکه‌ی فیس بوک ( Facebook Audience Network Ads) صدمه زده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، اپل در سیستم عامل جدید iOS 14 خود تغییری ایجاد کرده که به شناسایی تبلیغ کنندگان یا IDFA، در هر دستگاه می‌پردازد. در این سیستم عامل، اپل توسعه دهندگان را مجبور کرده تا قبل از جمع آوری اطلاعات IDFA در iOS 14، برچسب هشدار دهنده‌ای را به کاربران نشان دهند.

توسعه دهندگان برنامه، از جمله فیس بوک، از IDFA در تبلیغات خود استفاده کرده و تبلیغات را در دستگاه‌های مختلف ردیابی می‌کردند که با این تغییر، تبلیغات آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

روز چهارشنبه فیس بوک اعلام کرد که از سرویس IDFA در برنامه‌های شخصی خود در دستگاه‌های iOS 14 استفاده نخواهد کرد. هزاران نفر از توسعه دهندگان از پلتفرم فیس بوک برای تبلیغات در برنامه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و بدون اطلاعات IDFA درآمد آن‌ها تا 50 درصد کاهش می‌یابد. فیسبوک اعلام کرده که به این سرویس نیازی ندارد؛ زیرا به اطلاعات پروفایل و همچنین شماره تلفن و ایمیل بسیاری از کاربران دسترسی دارد.

تغییرات اپل در IDFA بخشی از تلاش این شرکت برای افزایش حریم شخصی و امنیت داده‌ها برای کاربران iOS است. این اقدام جدیدترین رویارویی دو غول فناوری در سال‌های اخیر است که حول محور حفظ حریم خصوصی می‌چرخد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها