عصر جدید رباتیک با اپتیموس

0
75

بسیاری از ناظران از نمایش اخیر ربات اپتیموس/ Optimus مجهز به هوش مصنوعی تسلا ناامید شدند. اما اشتیاق تیم مهندسی حاکی از آن است که اپتیموس موفق می‌شود، حتی اگر به بیش از 3 تا 5 سال زمان نیاز داشته باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در صورت موفقیت، اپتیموس قادر است ربات‌های شخصی را در یک دهه وارد ترند اصلی کند.

اگرچه قیمت حدود 20000 دلار گران است، اما خواهر و برادر Optimus در سال 2032 می‌تواند به اندازهٔ خودروهای تسلا، در مغازه‌ها و مراکز دیگر رایج شوند.

تا 10 سال دیگر ربات‌های انسان‌نما می‌توانند در زندگی روزمرهٔ ما حضور داشته باشند. چه در خانه، چه در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، در کارخانه‌ها و انبارها، یا در محیط‌های بهداشتی و یا در منزل.

رباتیک امروز، بسیار شبیه به حوزه در حال گسترش هوش مصنوعی (AI)، در روزهای اولیه خود است.

با این حال نرخ پیشرفت عالی است.

در حالی که اپتیموس از اهداف خود خیلی دور است و موانع فنی و فرهنگی متعددی دارد، نمی‌توان سرعت فوق العاده پیشرفتش را نادیده گرفت.

تنها در یک سال، اپتیموس از یک مفهوم به یک ربات متحرک و دوپا تبدیل شده است.

روبات‌های انسان‌نما به دلیل هوش مصنوعی پیشرفت می‌کنند و هوش مصنوعی با کمک رشد تصاعدی قدرت رایانه، توسعه نرم‌افزار و داده‌ها در حال پیش روی است.

این فناوری خلی نزدیک است، اگرچه ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا ربات‌های انسان‌نما در کنار ما زندگی کنند.

اپتیموس و دیگر ربات‌های امروزی تنها ماشین‌های ساده‌ای هستند که در چند دهه آینده توانایی‌هایشان را ارتقا می‌دهند تا به انسان‌نماهای مصنوعی تکامل‌یافته تبدیل شوند.

ما اکنون عصر رباتیک مدرن را شروع کرده‌ایم.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها