عقب بودن آمریکا از اروپا در انقلاب صنعتی چهارم Industry 4.0

0
219

ایالات متحده در انقلاب صنعتی چهارم موسوم به Industry 4.0 از اروپا عقب‌تر است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، طبق داده‌های مطالعه موسوم به  2019 MPI Internet of Things Study، ایالات متحده در آمادگی استراتژیک انقلاب صنعتی چهارم و اجرای فناوری‌های فعال‌کننده آن به‌طور قابل‌توجهی از اروپا و چین عقب‌تر است.

بر این اساس علی‌رغم پیشرفت‌های شگرف در فناوری IIoT{اینترنت اشیا صنعتی}، آمریکا در انقلاب صنعتی سوم معطل مانده است.

این در حالی است که سایر کشورها به طور کامل فناوری‌ها و شیوه‌های Industry 4.0 را پذیرفته و اکنون در حال بررسی انقلاب صنعتی پنجم {Industry 5.0}هستند.

گفتنی است تحول عظیم در صنعت ابتدا با استفاده از نیروی آب و بخار تحریک شد و سپس در انقلاب صنعتی دوم توزیع برق و خطوط مونتاژ گسترش یافت و به دنبال آن کامپیوترها انقلاب سوم را ایجاد کردند.

امروزه در انقلاب صنعتی چهارم، سیستم‌ها و لایه‌های متفاوت روی حسگرهای هوشمند با هدف اتصال سیستم‌های یکپارچه پیشرفته توسعه یافته و انقلاب صنعتی پنجم Industry 5.0 آماده می‌شود تا صنعت را یک جهش دیگر به جلو برده و همه چیز را آگاه‌تر، پیش‌بینی‌کننده‌تر و خودمختارتر کند.

حالا سوال اینجاست که چرا آمریکا در اتخاذ برخی از آخرین فناوری‌های IIoT کند بوده است؟

واقعیت این است که اگرچه آمریکا تولید کننده برتر است اما بسیاری از بخش‌های آن هنوز درگیر انقلاب صنعتی سوم هستند.

شرکتهای آمریکایی از سیستم‌های نرم افزاری مدرن برای خودکار سازی فرایندهای داخل کارخانه استفاده کرده اما این سیستم‌ها اغلب فاقد قابلیت اتصال، داده‌های مکانی هم زمان و یادگیری هستند که با هوش مصنوعی AI و یادگیری ماشین ML امکان‌پذیر است.

در حالت مقایسه‌ای شرکتهای آلمانی آمادگی بیشتری نشان داده و ربات‌های خودران را بیشتر در صنعت بکار برده‌اند.

البته استراتژی تحول دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم منجر به ایجاد تقاضاهای جدیدی از سوی کارکنان خواهد شد که برای سیستم کارفرمایی آمریکایی چالش برانگیز خواهد بود.

سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری بارکد که تغییر به Auto-ID را دشوار می‌کند، همچنین تاخیر در ادغام داده‌های مکانی در ERP و دسترسی به اتوماسیون واقعی برای سایر سیستم‌ها از دیگر عواملی هستند که مانع از پذیرش انقلاب صنعتی چهارم در آمریکا شده است.

پیش‌بینی می‌شود بازار اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) تا سال 2026 بیش از 106 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

بین مشکلات زنجیره تامین بی‌سابقه ناشی از همه‌گیری و انتظارات تحویل مشتری که به بالاترین حد خود رسیده است، جای تعجب نیست که شرکت‌ها هر کاری که می‌توانند انجام داده تا کارایی و قابلیت اطمینان عملیات خود را تقویت کنند.

گفتنی است انقلاب صنعتی پنجم Industry 5.0 کارخانه‌ای است که برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند.

کارخانه آینده برای تصمیم گیریی، رسیدگی به مشکلات و تاخیرها به داده‌ها دسترسی خواهد داشت و قادر خواهد بود به درستی پردازش کرده و از آن بیاموزد.

به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، داده‌های مکان واقعی و رباتیک تقریبا مستقل بوده و در مقایسه با Industry 4.0 ، ورودی یا مداخله انسانی کمی نیاز دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها