علت داغ شدن گوشی و روش های جلوگیری از آن

0
526
علت داغ شدن گوشی و روش های جلوگیری از آن

علت داغ شدن گوشی و روش های جلوگیری از آن را باید در کنار مفاهیمی قرار داد که کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی باید از آن اطلاع داشته باشند، در این میان یک نکته نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که چه تفاوتی میان داغ شدن گوشی هوشمند و گرم شدن آن وجود دارد. در واقع منظور از داغ شدن گوشی موبایل به نوعی است که در کار شما اختلال ایجاد کند.

به طور کلی زمانی که گوشی هوشمند شما داغ می شود سوالاتی مطرح می شود که آیا این گرما به گوشی هوشمند شما آسیب می زند؟ آیا این گرما مشکل سخت افزاری دارد یا به صورت نرم افزاری است. آیا زمانی که گوشی هوشمند داغ می شود نیاز است که آن را خاموش کنید؟ این سوال ها می توانند در موقعیت های مختلف نتایج خاصی خود را داشته باشند و گرم شدن بیش از حد گوشی هوشمند می تواند دلایل نرم افزاری و سخت افزاری را شامل شود.

علت داغ شدن بیش از حد گوشی

یکی از مهم ترین مواردی که به عنوان علت داغ شدن بیش از حد گوشی مطرح می شود نوع پردازنده و باتری گوشی های هوشمند است، در چند سال اخیر حضور برخی پردازنده ها موجب تولید گرمای بسیار زیادی در گوشی های هوشمند شده اند که در این میان اسنپدراگون 810 را باید یکی از عجیب ترین پردازنده ها دانست که کمپانی های مختلفی از آن استفاده کردند، در کنار پردازنده باتری نیز نقش مهم در گرمای بیش از حد گوشی هوشمند شما می تواند داشته باشد، البته موارد دیگری در بخش سخت افزار وجود دارد که ممکن است به عنوان علت داغ شدن بیش از حد موبایل معرفی شوند.علت داغ شدن بیش از حد گوشی

مرور مواردی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی موبایل می شود؟

  • روشن ماندن طولانی مدت بلوتوث یا اتصال دائم آن به یک اسپیکر یا هدفون بلوتوثی موجب داغ شدن موبایل می شود. این موضوع برای کار کردن و روشن ماندن موارد دیگر مانند وای فای نیز تاثیر گذار است ، البته علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت یکی از مواردی است که علاوه بر اینترنت به نرم افزار ها نیز بستگی دارد.
  • زمانی که نرم افزار های متعددی روی گوشی هوشمند شما در حال اجرا است و پردازنده را به خود درگیر کرده است می تواند باعث بروز این مشکل شود. این موضوع در هنگام استفاده از دوربین گوشی هوشمند به خصوص در بخش فیلم برداری 4K گرمای زیادی را تولید می کند از این رو می تواند موجب اختلال در گوشی موبایل شما شود، به همین دلیل بسیاری از برند ها برای فیلم برداری 4K زمان محدودی را در نظر می گیرند که باعث آسیب دیدن گوشی هوشمند شما نشود.
  • ویروسی شدن دستگاه می تواند سرعت گوشی هوشمند شما کاهش دهد و  پردازش امور روازنه و عادی موجب گرم شدن بیش از حد گوشی موبایل شما می شود از این رو اگر سرعت گوشی شما کاهش پیدا کرده و داغ شود باید به حل مشکل ویروسی شدن گوشی هوشمند خود بپردازید.
  • شارژر و کابل شارژ نیز می تواند علت گرم شدن گوشی سامسونگ و برند های دیگر به خصوص برای گوشی های قدیمی محسوب شود، از این رو اگر گوشی هوشمند شما در هنگام شارژ بیش از حد گرم می شود این احتمال را برای شما ایجاد می کند که شارژر یا باتری شما مشکلی داردو باید آن را بررسی کنید.مرور مواردی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی موبایل می شود؟

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی

در بخش بالا به علت داغ شدن بیش از حد گوشی های هوشمند پرداختیم و در این قسمت قصد داریم به بررسی روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی بپردازیم.

  • شارژ صحیح گوشی هوشمند می تواند موجب جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل شود، از این رو بهتر است از کابل و شارژر اصلی برای گوشی هوشمند خود استفاده کنید و همچنین قرار دادن گوشی هوشمند در شارژ برای مدت طولانی را نیز فراموش کنید.
  • یکی از مهم ترین موارد به عنوان روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی را باید به روز رسانی نرم افزار های خود دانست، به عنوان مثال برخی از کاربران در شرایط مشابه هنگامی که یک نرم افزار را اجرا می کنند با مشکل گرم شدن گوشی موبایل رو به رو می شوند که این موضوع ممکن است با به روز رسانی نرم افزار برطرف شود.
  • استفاده از آنتی ویروس نیز موجب کاهش حمله بد افزار و ویروس به گوشی هوشمند شما می شود، این نرم افزار ها موارد مشکوک را به شما گزارش می دهد و می توانید به کنترل آن ها بپردازید.
  • گوشی هوشمند خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، این موضوع روی گرم شدن گوشی های موبایل تاثیر زیادی دارد و اجتناب از آن در کنار روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی به شمار می رود.
  • در انتها نیز این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است گوشی هوشمند شما به به روز رسانی یا بازیابی به تنظیمات کارخانه نیاز داشته باشد و این موضوع نیز می تواند به بهبود شرایط داغ شدن گوشی موبایل کمک کند.روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها