علت زرد شدن قاب شفاف گوشی و روش تمیز کردن آن

0
334

شما می‌توانید از قاب‌ شفاف برای محافظت از آیفون یا گوشی اندرویدی خود استفاده کنید؛ بدون آنکه رنگ و طراحی گوشی شما پنهان شود؛ با این حال، یکی از مشکلات این قاب های شفاف گوشی، زرد شدن تدریجی آن‌ها است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، در واقع قاب‌های شفاف گوشی با گذشت زمان زرد نمی‌شوند، بلکه زرد هستند و به مرور این زردی بیشتر خواهد شد. سازندگان معمولاً مقدار رنگ آبی به آن اضافه می‌کنند تا رنگ زرد را خنثی کرده و شفاف‌تر به نظر برسد.

این روند “تخریب مواد” نامیده می‌شود. چندین عامل محیطی آن را تشدید می‌کند.

علت زرد شدن قاب شفاف گوشی

اشعه‌ی خورشید و پوست دست

دو عامل اصلی وجود دارد که روند زردی مواد شفاف قاب گوشی را تسریع می‌کنند. اولی اشعه ماوراء بنفش است که با تابش نور خورشید بیشتر تأثیر می‌گذارد.

اشعه ماوراء بنفش با گذشت زمان، پیوندهای شیمیایی که زنجیره‌های مولکول پلیمری را تشکیل می‌دهند، تجزیه می‌کند. این کار باعث ایجاد زنجیرهای کوتاه‌تر و رنگ زرد می‌شود.

گرما نیز این روند را تسریع می‌کند. گرمای خورشید و گرمای دست شما.

علاوه بر این روغن‌های طبیعی، عرق و چربی‌هایی روی دست‌ها می‌تواند زردی قاب را سرعت ببخشد.

آموزش تمیز کردن قاب گوشی زرد شده

سه ماده تمیز کننده برای این کار وجود دارد: صابون ظرفشویی، جوش شیرین و الکل مالشی.

در روش صابون ظرفشویی کافی است مقداری آب گرم و صابون را مخلوط کرده و با یک مسواک قاب را تمیز کنید.

در روش جوش شیرین، پودر را روی قاب بپاشید، یک مسواک را خیس کرده و از آن برای تمیز کردن کیس استفاده کنید. قاب را خیلی خیس نکنید.

در روش الکل، الکل را مستقیماً روی کیس نپاشید. به جای آن، یک دستمال کاغذی را به الکل آغشته کرده و قاب را با آن بشویید. مالش الکل ممکن است به سیلیکون آسیب برساند، بنابراین زیاده روی نکنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها