علت قطع عمده اینترنت در آمریکا و اروپا چه بود؟

0
367

صبح یکشنبه دسترسی به اینترنت وب سایت‌های Cloudflare، Hulu، PlayStation Network، Xbox Live، Feedly، Discord و ده‌ها سرویس دیگر در آمریکا، اروپا و برخی قسمت‌های آسیا دچار اختلال شد؛ که بعد از بررسی‌های مختلف علت این قطعی مشکل فنی در شرکت مخابراتی آمریکایی سنچری لینک (CenturyLink) گزارش شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از edition.cnn، جان گراهام-کامینگ، مدیر آی تی کلود فلر (Cloudflare) گفت: “روز یکشنبه شاهد یک قطعی گسترده اینترنتی بودیم که بر ارائه دهندگان متعددی تأثیر گذاشت.” “سیستم‌های خودكار Cloudflare این مشكل را تشخیص داده و آن را مسیریابی كردند.”

گراهام کامینگ ادعا کرد شرکت مخابراتی آمریکایی سنچری لینک (CenturyLink) مسئول این قطعی اینترنت است.

CenturyLink تأیید کرد که IP قطع شده و شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) را تحت تأثیر قرار داده است و همه سرویس‌ها از ساعت 11:12 ظهر یکشنبه بازیابی شده‌اند.

DownDetector، که گزارش‌هایی از قطع اینترنت و خدمات را منتشر کرد؛ اعلام کرد که این قطعی در ظهر روز یکشنبه در سراسر ایالات متحده و اروپا رفع شده است.

سرویس‌هایی مانند کلود فلر برای افزایش کارایی وب سایت‌ها و عملکرد آن‌ها و در نهایت امنیت و جلوگیری از حملات به این وب سایت‌ها طراحی شده‌اند. علاوه بر این، این سرویس‌ها سرعت بارگذاری وب سایت‌ها را زیاد کرده و در شرایطی مانند افزایش ترافیک به وب سایت‌ها کمک می‌کنند.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها