علی‌رغم تحریم آمریکا، هوآوی شماره یک 5 جی جهان در سال 2019

0
1803

هوآوی بهترین  فروشنده  گوشی های هوشمند 5جی در سال 2019 بود. در این میان سامسونگ با فاصله نزدیک با این رقیب چینی، گوشی های 5 جی خود را روانه بازار کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، طبق گفته شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics ، هواوی در سال گذشته بهترین فروشنده گوشی های 5 جی در جهان بود و با فروش  تقریباً 7 میلیون دستگاه، سهم بازاری معادل با  37 درصد را به خود اختصاص داد.

سامسونگ در جایگاه دوم و بسیار نزدیک هوآوی قرار گرفت و با 6.7 میلیون گوشی 5 جی سهم بازاری معادل با  36 درصد را به دست آورد.

طبق این گزارش ، در کل، 19 میلیون گوشی 5 جی در سال 2019 فروخته شد.

کن هیرز ، مدیر Strategy Analytics گفت: “تقاضا برای گوشی های هوشمند 5 جی بالاتر از از سطح انتظارات است. سایر مناطق مانند ایالات متحده و اروپا از آسیا عقب مانده اند، اما ما انتظار داریم که این شکاف تا اواخر امسال کمتر شود.”

هوآوی در شرایطی به این آمار دست یافته است که بیشترین دستگاه ها را در چین به فروش می رساند. این درحالی است که فروش گوشی های هوشمند این کمپانی در ایالات متحده ممنوع است.

کمپانی  Vivo با حدود 11٪ سهم بازار با 2 میلیون دستگاه  5 جی در جایگاه سوم قرار گرفت. شیائومی با سهم بازار حدود 6٪ با فروش  1.2 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم بوده؛ در حالی که ال جی با جابجایی 900،000 دستگاه 5 جی در رتبه پنجم با 5٪ سهم بازار قرار گرفته است.

با توجه به تحریمهای ایالات متحده، سهم بازار هوآوی و آنر در سال گذشته به 16 درصد کاهش یافت. در همین حال ، رقیب هموطن آن ، شیائومی در سال گذشته شاهد رشد 7 درصدی بزرگی بود.

سهم بازار سامسونگ در اروپا ثابت ماند و تنها در ایالات متحده آمریکا شاهد رشد کمی بود.

در حالی که سهم بازار سامسونگ در ایالات متحده اندکی افزایش یافته است ، غول فناوری کره جنوبی شاهد ترکیبی از مدل های فروخته شده در این کشور به طرز چشمگیری نسبت به سال 2019 بود که در این میان سری Galaxy A  میان رده آن بیش از یک سوم فروش این کمپانی را تشکیل داد.

علی رغم عدم ارائه دستگاه 5 جی توسط اپل در سال 2019 ، این کمپانی بزرگترین رشد را در سه ماهه چهارم از بین همه سازندگان تلفن های هوشمند مشاهده کرد.

آیفون 11 حدود 10٪ از تمام گوشی های هوشمند فروخته شده در اروپا و ایالات متحده را در این سه ماه، دو برابر مدل قبلی خود – iPhone XR  به خود اختصاص داد. خانواده جدید آیفون 11 ، 50 درصد از کل فروش گوشی های هوشمند اپل را در سه ماهه چهارم به خود اختصاص دادند که 36 درصد بیشتر از خانواده آیفون X بود.

در استرالیا ، سهم بازار گوشی های هوشمند iOS در سه ماهه چهارم نسبت به سال قبل 3٪ رشد داشت و به 44٪ رسید. در همین حال ، دستگاه های اندرویدی با کاهش قابل توجهی در سهم بازار استرالیا مواجه شدند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها