عینک هوشمند الکترونیکی برای نظارت بر سلامت کاربر و کنترل بازی‌های ویدئویی

0
617

محققان عینک هوشمند الکترونیکی (e-glasses) ساخته‌اند که نه تنها امواج مغزی و حرکت بدن را کنترل می‌کند؛ بلکه یک عینک آفتابی است که به کاربران این امکان را می‌دهد بازی ویدئویی را با حرکات چشم خود کنترل کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، دستگاه‌هایی که به سنجش سیگنال‌های الکتریکی از مغز یا چشم‌ها می‌پردازند؛ می‌توانند به تشخیص شرایطی مانند اختلالات خواب و همچنین کنترل کامپیوترها کمک کنند.

اما اندازه گیری این معیارها، نیاز به تماس فیزیکی پایدار بین پوست و سنسور دارد که کار را سخت می‌کند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کره از الکترودهای نرم و رسانا در عینک‌های الکترونیکی استفاده کرده‌اند که می‌تواند سیگنال‌های مغزی و چشم، شدت اشعه ماوراء بنفش و حرکات بدن یا وضعیت بدن را کنترل کنند و به عنوان یک رابط انسان و ماشین فعالیت نماید.

طبق یافته‌های منتشر شده در ژورنال ACS Applied Material & Interfaces، محققان قاب عینک را با یک پرینتر سه بعدی ساخته و سپس الکترودهای قابل انعطافی را در نزدیکی گوش‌ها (حسگر EEG) و چشم‌ها (حسگر EOG) اضافه کردند.

آن‌ها همچنین یک مدار بی سیم سنجش حرکت / اشعه ماوراء بنفش در کنار عینک نیز اضافه کردند. هنگامی که سنسور، اشعه ماوراء بنفش را با شدت خاصی اندازه گیری کند، لنزها تغییر رنگ داده و به عینک آفتابی تبدیل می‌شوند.

این ردیاب حرکت به محققان اجازه می‌دهد وضعیت و راه رفتن فرد را ردیابی کرده و همچنین هنگام سقوط، آن را تشخیص دهند. حسگر EEG مغز را ردیابی کرده و می‌تواند برای نظارت بر سلامت استفاده شود.

حسگر و مانیتور EOG به فرد اجازه می‌دهد تا با تنظیم جهت و زاویه چشمان خود، یک بازی ویدئویی را انجام دهد.

در نهایت و طبق ادعای محققان عینک الکترونیکی می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی دیجیتالی یا برنامه‌های واقعیت مجازی نیز مفید باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها