فایننشیال تایمز: هواوی تا 2 سال انبار تراشه‌های خود را پر کرده است

0
1185

هواوی تا دو سال نیازهای تراشه‌ای خود را برآورده کرده و از این بابت عملیات واشنگتن علیه این کمپانی در بخش تراشه عقیم خواهد ماند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فایننشیال تایمز، منابع آگاه به Nikkei Asian Review گفتند هواوی تمرکز خود را روی تراشه‌های آمریکایی برای استفاده روی سرورهای کلود کرده و بخش اعظمی از انبار خود را برای دو سال آینده پر کرده است.

هواوی سرمایه گذاری زیادی روی بخش کلود کرده و به همین خاطر نیازهای تراشه‌ای خود در بخش سرور را تعریف و از مدتها قبل خریدهای کلان را انجام داده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی هواوی، این کمپانی در سال 2019 بیش از 23.5 میلیارد دلار تراشه خریده و انبار کرده است.

این رقم 73 درصد بیشتر از رقم مدت مشابه سال قبل از آن بوده و عملا تلاش واشنگتن برای فشار بر هواوی به صورت کوتاه مدت را ناکام می‌گذارد.

هواوی برای توسعه کسب و کار کلود خود از تراشه‌های قابل برنامه نویسی Xilinx {کمپانی آمریکایی مستقر در سن خوزه} استفاده کرده و خریدهای عمده هواوی نیز از این کمپانی بوده است.

در حال حاضر هیچ آلترناتیوی برای تراشه‌های ساخت Xilinx وجود ندارد و قرار است در درازمدت هواوی از کمپانی خود، HiSilicon برای جایگزینی کمک بگیرد.

گفتنی است از تراشه‌های ساخت Xilinx در صنایع نظامی و فضایی آمریکا از جمله در ساخت جنگنده اف 35، ماهواره‌های ناسا استفاده می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها