فراگیری نسخه الکترونیکی و اسناد الکترونیکی تا پایان 98

0
199
فراگیری نسخه الکترونیکی و اسناد الکترونیکی تا پایان 98

درمانگاه های سراسر کشور تا پایان 98، نسخه ها را به صورت الکترونیکی صادر می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، قاسم جان بابایی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در استان های مازندران، گلستان، زنجان، خراسان رضوی، فارس و گیلان به صورت پایلوت آغاز شده است و تا پایان امسال سراسری می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اکنون پرونده الکترونیک سلامت نیز در تمام مراکز بهداشت، درمانگاه ها و بیمارستان ها اجرایی و تمام اطلاعات بیماران در این پرونده ثبت و بارگذاری می شود. تبادل اسناد بیمار نیز با سازمان های بیمه گر از اول تیرماه امسال آغاز می شود و تمام امور بیماران به صورت الکترونیکی در سیستم نظام سلامت ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: از این پس، روسای بیمارستان ها موظف هستند تمام اسناد خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. الکترونیکی شدن تمام خدمات و اسناد بهداشت و درمان باعث تسهیل در کارها می شود.

جان بابایی در مورد مجهز شدن مطب ها به پرونده الکترونیک سلامت نیز گفت: به مطب ها برای مجهز شدن به این پرونده اعلام شده تا نرم افزار الکترونیکی در اختیار آنها قرار گیرد.

یادآور می شود، ورود تکنولوژی به عرصه بهداشت کشور در حال رشد است و در کنار نسخ الکترونیکی و اسناد الکترونیکی بیماران، بیمارستان های هوشمند نیز در ایران راه اندازی خواهد شد.

این بیمارستان ها که توسط هوش مصنوعی امکان کنترل شدن دارند همچنین می توانند به تخت های هوشمند مجهز باشند. تخت های هوشمند در کنار راحتی به صورت الکترونیکی برای بهترین حالت ممکن و ساختار با بیمار امکان تنظیم خواهند داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها