دانلود ها

فروشندگان موبایل های بلک بری تقلبی دستگیر شدند

کالاسودا_فروشندگان موبایل های بلک بری تقلبی در امریکای شمالی دستگیر شدند. این افراد که تحت سرپرستی یک جاعل حرفه ای کار می کردند، موبایل های بلک بری تقلبی را وارد بازار می کردند.

اما پشت پرده این بلک بری های تقلبی چه بود؟

به نظر می رسد این بلک بری های تقلبی چیزی فراتر از گوشی های عادی با مقاصد گفت و گو بودند. این گوشی ها به شیوه ای طراحی شده اند که برای باندهای تبهکاری و سارقین کارکردهای ویژه داشته باشند.

درواقع طی سال های اخیر، گوشی های بلک بری به شدت بین تبهکاران و اعضای باندهای زیرزمینی محبوب شده بود. جالب است که همین موضوع به یک نگرانی بزرگ برای  نیروهای پلیس آمریکای شمالی تبدیل شده بود.

گوشی های بلک‌بری و اندرویدی دستکاری شده توسط این شرکت دوربین فعال و مرورگر وب قابل استفاده نداشتند و از رمزگذاری قدرتمندی برای جلوگیری از افشای اطلاعات برخوردار بودند. بر اساس پژوهش ها، بالغ بر ۲۰ هزار گوشی امن و تقلبی بلک بری در نقاط مختلف جهان توسط جانیان و قاچاقچیان مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان سهم استرالیایی ها بسیار سنگین است. چرا که حدود نیمی از این گوشی ها در استرالیا قرار دارد و بقیه آنها در کشورهایی مانند کوبا، مکزیک و ونزوئلا مورد استفاده قرار می گیرند.کشورهایی که اغلب ید طولایی در قاچاق و مبادلات غیر قانونی دارند.

اما اف بی آی پس از بررسی ها و تلاش های فراوان سرانجام موفق شد وینسنت راموس موسس و مدیرعامل شرکتی که در زمینه دستکاری و فروش گوشی های ایمن شده بلک بری فعالیت می‌کرد را دستگیر کند.

این شرکت متقلب که Phantom Secure نام دارد به سازمان های جنایتکار جهان کمک می کرد تا فعالیت هایی مانند قاچاق مواد مخدر را به دور از چشم پلیس و بدون امکان کنترل مکالماتشان انجام دهند.به اعتقاد بسیاری از ماموران پلیس، این روش ها می تواند در بلند مدت عوارضی خطرناک داشته باشد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش