فروش 827 میلیون پروفایل لینکداین به قیمت 7 هزار دلار

0
1533

827 میلیون پروفایل قدیمی و جدید لینکداین به قیمت 7 هزار دلار بیت کوین توسط یک هکر فروخته می‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سایبرنیوز، در یک فوروم هکری، یکی از هکرها ضمن اعلام داشتن دیتابیس 500 میلیون پروفایل کاربری در لینکداین، از 6 آرشیو دیگر شامل 327 میلیون پروفایل پاک شده خبر داد که به قیمت 7 هزار دلار می‌فروشد.

هفته پیش یکی دیگر از هکرها در ابتدا ادعا کرد دیتابیس 500 میلیون کاربر لینکداین را در اختیار دارد و با انتشار 2 میلیون پروفایل به ارزش 2 دلار تلاش کرد تا صحت ادعای خود را ثابت کند.

بعدا مدیران لینکداین اعلام کردند دیتای منتشر شده هیچ ربطی به نقض داده نداشته و صرفا جمع آوری دیتای کاربران از سایر سایتها{ی شریک} بوده است.

گفتنی است تعداد کاربران لینکداین 740 میلیون است که با رقم 827 میلیون جور نیست و ممکن است دیتای تکراری و قدیمی در میان آنها باشد.

اما در هر حال آنچه از کاربران لو رفته شامل آی دی، نام کامل، ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، لینکها به سایت و شبکه‌های احتماعی کاربر و دیتای کاری کاربران لینکداین است.

اینکه هکرها از این دیتا چه سو استفاده‌ای می‌توانند داشته باشند، باید گفت راه اندازی حملات فیشینگ، حملات اسپم با 500 میلیون آدرس ایمیل و بروت فورس کردن پسورد کاربران؛ خطرات قریب الوقوع هستند.

اما کاربران لینکداین ضمن تغییر پسورد خود، باید به پیامهای مشکوک در ایمیل خود پاسخ ندهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها