فعالیت 40 هزار سایت اینترنتی خرید و فروش

0
289
فعالیت 40 هزار سایت اینترنتی خرید و فروش

40 هزار سایت اینترنتی معتبر در حال خرید و فروش کالا در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، خرید اینترنتی این روزها جای خرید حضوری را در خانه ها گرفته است. از خرید میوه و سبزیجات گرفته تا لباس و مایحتاج دیگر را می توان به صورت اینترنتی و از راه دور انجام داد. اما تعدادی از فروشندگان اینترنتی هنوز نتوانسته اند اعتبار لازم را کسب کنند.

بنابراین گزارش، در حال حاضر حدود 40 هزار سایت اینترنتی، دارای ای‌نماد یا نماد اعتماد هستند.

اما مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارائه ای نماد یا نماد اعتماد به باقی سایت های فروش اینترنتی اعلام کرده که ما هر 3 ماه، شاخص‌های مورد نظرمان را به صورت مستمر ارزیابی می‌کنیم تا از صحت اطلاعات هویتی، مجوزهای فعالیت و اطلاعات آدرس محل فعالیت و شماره تماس این سایت‌ها، اطمینان مجدد حاصل شود تا تغییری رخ نداده باشد.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام دیگر اعلام کرده که در سال جاری نیز قرار است یک پایشگر هوشمند فعالیت خودش را آغاز کند و به صورت هوشمند، تمام سایت‌های دارای ای‌نماد را Crawl کند و اطلاعات آن‌ها را احصاء کند.

این در حالی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت یک راه دیگری برای تسهیل کسب و کار اینترنتی را طی می کند. این مرکز گفته که همچنین با بانک مرکزی تعامل کرده‌ایم تا اطلاعات ترنزکشن (نقل و انتقالات مالی) کسب‌وکارهای اینترنتی را به ما اعلام کند تا اگر یکباره این کسب و کارهای اینترنتی ترنزکشن خارج از عرفی داشتند، متوجه شویم که این افزایش غیرطبیعی ترنزکشن آن‌ها چطور رخ داده است؛ یعنی مشخص شود این افزایش نقل و انتقال مالی به دلیل رونق کسب و کارشان است یا اتفاق دیگری رخ داده است.

گفتنی است، بر اساس آمار مقامات قضایی و پلیس، بین 0.5 تا 5 درصد جرائم در حوزه کسب و کارهای دارای نماد الکترونیک رخ می‌دهد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها